بیانیه جمعی از دانشجویان دانشگاه کردستان و دانشگاه آزاد سنندج !

16 آذر میتواند نقطه عطفی در مبارزات مردم ایران باشد
به فراخوان ما بپیوندید
پیش به سوی 16آذری باشکوه

نگاهی گذرا به وضعیتی که امروز جامعه ایران چه از لحاظ داخلی و چه از لحاظ بین المللی در آن قرار گرفته است بی شک دور نما و وظایفی را که امروز جنبش اعتراضی مردم ایران و بویژه جنبش دانشجویی باید در نظرداشته باشد نمایان خواهد کرد.در حالی که در کشورهای همسایه ما جنگ قطبهای ترورریستی دولتی واسلامی روزانه جان هزاران انسان بی گناه را میگیرد و می رود که کل منطقه را به سمت ویرانی و نابودی سوق دهد، در این میان رژیم اسلامی با سیاستهایش به این وضعیت سیاه دامن میزند تا با اشفته کردن منطقه باجی برای اسلام سیاسی وعمری برای بقای ننگینش دست و پا کند .
در چنین وضعیتی جمهوری اسلامی در طی ماههای اخیربه قصد ایجاد فضای رعب و وحشت و عقب راندن اعتراضات مردمی ، دست به سرکوب مردم و تعرض به فعالین اجتماعی و مردمی زده است. برخورد های وحشیانه با اعتصابات کار گرانی که ماههاست حقوقهاشان را دریافت نکرده اند، قتل و شکنجه زندانیان سیاسی و بالاخص قتل اکبر محمدی و فیض مهدوی در زندان، برخورد با روزنامه نگاران و فعالین مدنی و تعطیلی چندین روزنامه و نشریه، تعرض به حریم خصوصی افراد جامعه، بازخواست و دستگیری فعالین دانشجویی از جمله احمد باطبی و صدهها دانشجوی دیگرو برخورد با تشکلهای مستقل دانشجویی نمونه های از این تعرض رژیم میباشند.

اما رژیم قادر به ادامه چنین فضایی نمی تواند باشد پایداری مردم در مقابل رژیم و استفاده از هر زمان و فضایی برای رویا رویی گواهی بر این مدعاست. در چنین شرایطی باید مردم اعتراضات خود را گسترش دهند و این همان وظیفه ای است که جنبش دانشجویی در کنار دیگر جنبشهای اجتماعی با نزدیک شدن به 16 آذر بر عهده دارد. در این زمان است که باید افق آزادی و برابری را در دید مردم قرار داده وجبهه انسانیت را درمقابل شرایط سیاهی که به مردم تحمیل کرده اند را مستحکم نماییم.
16 آذرمیتواند به یک رویداد سیاسی مهم در عرصه مبارزات مردم ایران برای ازادی و رهایی از شر جمهوری جنایتکار اسلامی تبدیل شود. در این دوره با توجه به شرایط حساس داخلی و منطقه ای اهمیت آن، صد چندان شده است. در این روز باید کار گران، زنان ،جوانان و کل مردم ایران به صف اعتراضی دانشجویان بپیوندند واین امر در گرو افق و دورنمایی است که جنبش انقلابی مردم و جنبش دانشجویی در پیش میگیرد.

دانشجویان وجوانان آزادی خواه! بیایید 16 آذر امسال را به روز اعتراض به حاکمیت دستگاه ارتجاع ووحشت ، به روز اعتراض به حضور دستگاهای امنیتی رژیم در دانشگاهها ، به روز اعتراض به فقر و نابرابری روز افزون در جامعه ، به روز اعتراض علیه دستکیریها و باز داشت فعالین دانشجویی و مدنی و به روز بیان مطالباتمان در راستای بر پایی دنیای ازاد و انسانی تبدیل نماییم. ما جمعی از دانشجویان دانشگاه کردستان و دانشگاه آزاد سنندج با توجه به اهمیت دوره کنونی و در راستای برگزاری هرچه باشکوه 16 آذر کلیه دانشجویان را فرامی خوانیم تا با اتحاد و همدلی ،حول مطالبات دانشجویی و مردم ایران و به هر صورت ممکن و یکپار چه تجمعهای اعتراضیمان را سازمان دهیم. بی شک حضور گسترده و برگزاری باشکوه این روز مهم گامی اساسی رو به جلو در امتداد جنبش انقلابی مردم ایرا است. ما همه اقشار جامعه اعم از کار گران ،معلمان ، زنان و جوانان را به پیوستن به این صف مبارزاتی فرا میخوانیم.

به فراخوان ما بپیوندید
جمعی از دانشجویان دانشگاه کردستان و دانشگاه آزاد سنندج
7 آبان ماه 1385
-
16azar@gmail.com
-