ماموران شخصي در تعقيب دانشجويان: دانشگاه در تعقيب و گريز

در ادامه پروژه هاي مختلف براي ايجاد تشنج در دانشگاه، تعداد دانشجويان دستگير شده در چند روز اخير به نه نفر رسيد.اين در حاليست که تعداد احضار شدگان به کميته هاي انضباطي و کساني که به اداره اطلاعات احضار شده، و يا مامورين در کمين دستگيري آنان نشسته اند، همچنان رو به افزايش است.

اين در حاليست که دانشگاه هاي علامه طباطبايي و امير کبير روزهاي پر التهابي را مي گذرانند.

مرتضي اصلاح‌‏چي، دبير انجمن اسلامي دانشگاه علامه طباطبايي در همين ارتباط به روز گفت : “روز گذشته دانشجويان دانشكده‌‏هاي مختلف دانشگاه علامه طباطبايي در مقابل در پرديس دانشگاه علامه طباطبايي حاضر شدند تا در تجمع دانشجويي شرکت کنند اما نيروهاي انتظامي اجازه ندادند کسي وارد دانشگاه شود. به همين دليل درگيري هايي بين دانشجويان و نيروهاي انتظامي و نيروهاي لباس شخصي بوجود آمد که طي آنها سعيد فيض الله زاده و مازيار سميعي دستگير شدند. همچنين روز گذشته، سعيد ايزد بخش عضو انجمن اسلامي دانشکده روانشناسي هنگام خروج از خوابگاه، توسط تعدادي مامور لباس شخصي بازداشت شد.”

همچنين روز گذشته در اين دانشگاه، شش عضو انجمن اسلامي دانشكده ادبيات و سه عضو انجمن اسلامي دانشكده اقتصاد به كميته انضباطي احضار شدند. اين احضار ها به دنبال برگزاري انتخابات انجمن دانشجويان دانشکده ادبيات دانشگاه علامه طباطبايي صورت گرفت. عليرضا ارشادي‌‏فرد، دبير انجمن اسلامي و اعضاي ديگر آن، ماندانا چترچي، مجيد دري، اميرحسين ايرجي، سعيد فيض‌‏الله‌‏زاده و حميده حسيني دانشجوياني هستند که به كميته انضباطي احضار شده اند.

مرتضي اصلاح‌‏ چي در اين مورد گفت: “حراست دانشگاه علامه طباطبايي روز يک شنبه از اداره آموزش دانشكده اقتصاد خواست از حضور مازيار سميعي، مهديه گلرو و آيدين اخوان، از اعضاي انجمن اسلامي اين دانشكده بر سر كلاس‌‏ها جلوگيري شود در حالي كه هيچ‌‏كدام از اين افراد حكم كميته انضباطي ندارند.”

به گفته وي” مريم سادات سيدكريمي، عضو انجمن اسلامي دانشكده علوم اجتماعي هم ديروز به صورت تلفني به حراست احضار شد.”

همچنين روز گذشته عده اي لباس شخصي تلاش کردند تا علي عزيزي و عباس حکيم زاده، دو تن از فعالان دانشجويي دانشگاه امير کبير را دستگير کنند. يکي از دانشجويان عضو انجمن اسلامي منتخب دانشجويان دانشگاه امير کبير که از اين موضوع مطلع شده بود، گفت: ” روز گذشته علي عزيزي و علي نيکونسبتي دو عضو تحکيم وحدت باهم در محلي قرار داشتند که ناگهان عزيزي متوجه حضور تعدادي مامور لباس شخصي در اطرافش مي شود که قبلا چهره آنها را در حال دستگيري تعدادي از دانشجوياني که قصد شرکت در مراسم اکبر محمدي را داشتند، ديده بود. به همين دليل عزيزي سريع به سمت خوابگاه حرکت مي کند اما آنها نيز با يک پژو نقره اي به دنبال او مي روند و مدتي در برابر خوابگاه او مي مانند.”اين دانشجو افزود: ” دو نفر لباس شخصي در پوشش مامور اداره ثبت احوال به در منزل خواهر عباس حکيم زاده مراجعه کردند و پس از دريافت کليه اطلاعات خانواده خواهر حکيم زاده از وي پرسيده اند که آيا در آنجا فردي به نام عباس زندگي مي کند يا نه؟ البته گفته اند براي تکميل پرونده آنها در مورد کارت ملي آمده اند در حاليکه اين خانواده دو سال پيش کارت ملي خود را دريافت کرده بودند.”

بر اساس اين اظهارات ” با توجه به اينکه در موارد زيادي مشاهده شده است که ماموران امنيتي در پوشش ماموران اداره مواد مخدر، ثبت احوال، مرکز اسناد و نهادهاي ديگر براي دستگيري مراجعه مي کنند، بنابراين به نطر مي رسد آنها قصد دارند عباس حکيم زاده را دستگير کنند.”

اين در حالي است که چهارشنبه گذشته نيز ماموران امنيتي به منزل احسان منصوري ديگر فعال دانشجويي دانشگاه امير کبير مراجعه کردند تا او را دستگير کنند اما او در خانه نبود.

از سوي ديگر، ظهر روز گذشته دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير در اعتراض به بازداشت ۷ دانشجوي پلي تكنيكي و همچنين افزايش فشارهاي مسئولان دانشگاه به دانشجويان منتقد، ممنوع الورود كردن غير قانوني دانشجويان به دانشگاه، احضارهاي فراوان و احكام سنگين كميته انضباطي و همچنين در اعتراض به ضرب و شتم دانشجويان توسط انتظامات دانشگاه، اعتصاب غذا كردند.در اين اعتصاب غذا دانشجويان ظروف غذاي خود را از جلوي سلف سرويس مركزي در صحن دانشگاه تا ساختمان اداره كل فرهنگي دانشگاه و همچنين دفتر نهاد رهبري در دانشگاه، ساختمان قديم مديريت، انتظامات درب حافظ چيدند و از سمت ديگر دانشگاه از جلوي سلف سرويس مركزي چيدن ظروف غذا را به سمت درب ولي عصر دانشگاه ادامه دادند. با توجه به اينکه مديريت دانشگاه دفتر خود را به خارج از دانشگاه انتقال داده دانشجويان با چيدن ظروف غذا تا ساختمان قديم رياست اعتراض خود را به عملكرد ضعيف و يكطرفه مديريت دانشگاه اعلام کردند.

نريمان مصطفوي، عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير در همين ارتباط گفت:”انجمن اسلامي منتخب دانشجويان دانشگاه به خواست اساتيد در طول هفته گذشته، سعي در آرام كردن فضاي دانشگاه داشت اما اين آرامش نسبي از سوي مديريت دانشگاه به موفقيت سياست ارعاب و سركوب و برخوردهاي امنيتي و قضايي تعبير شد و مديريت كه گمان مي‌‏كرد موفق به حاكم كردن فضاي ترس در دانشگاه شده است، با سوءاستفاده از آرامش دانشجويان ۴۸ نفر را به كميته انضباطي احضار، ۱۵ نفر را ممنوع‌‏الورود و براي بيش از ۱۰ نفر احكام سنگين انضباطي از جمله دو ترم تعليق از تحصيل با احتساب سنوات و محروميت از امكانات رفاهي تا پايان تحصيلات صادر كرد.

No comments: