بیانیه انجمن خواجه نصیر در اعتراض به محدودیتهای ایجاد شده برای دانشجویان دختر این دانشگاه

بیانیه انجمن خواجه نصیر در اعتراض به محدودیتهای ایجاد شده برای دانشجویان دختر این دانشگاه توسط حراست
حراست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در اقدامی توهین آمیز، اقدام به استخدام دو نفر نیروی زن نموده و آنها با استقرار در نگهبانی هر دانشکده به دانشجویان دختر در مورد نوع پوشش و آرایششان تذکر میدهند .

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با صدور بیانیه ای اعتراض خود را نسبت به چنین اقدامی اعلام داشته است که در پی می خوانید:


واعظان کاين جلوه در محراب و منبر مي کنند
چون به خلوت مي روند آن کار ديگر مي کنند
مشکلي دارم زدانشمند مجلس بازپرس
توبه فرمايان چرا خود توبه کمتر مي کنند
گويا باور نمي دارند روز داوري
کاين همه قلب و دغل در کار داور مي کنند


بيش از سه هفته از جولان نيروهاي حراست در محوطه دانشگاه مي گذرد آن هم به اين بهانه که برخي از دانشجويان نزديک به شاخه ي دانشجويي سپاه پاسداران ( بسيج دانشجويي ) که از حمايت معنوي نماينده نهاد نمايندگي رهبري نيز برخوردارند از وضعيت پوشش دانشجويان شکوه کرده اند و خواستار برخورد حراست در اين باره گشته اند در نتيجه مأموران حراست با گشت زني در محوطه دانشگاه و برخورد با اکثريت دانشجويان دختر به بهانه نوع پوشش که رنگ لباس ، نوع شلوار و نوع مانتو را در بر مي گيرد فضاي رعب و وحشت را در دانشگاه حاکم کرده اند . فضايي که يادآور سال هاي اوليه ي دهه هفتاد است که گويا مدينه ي فاضله ي مسببين چنين قائله اي است اين در حالي است که حراست دانشگاه حق ورود به حريم دانشجويان را ندارد . حاميان چنين پروژه اي فراموش کرده اند که رضاخان نيز به بهانه ي رشد و پيشرفت زنان خواستار کشف حجاب بود و او نيز نتوانست به زور و اجبار به اين خواسته برسد . زيرا که اصولاً مسئله ي پوشش يک موضوع کاملاً فرهنگي است نه امنيتي که بتوان با زور و اجبار آن را حل کرد .
چنين ديدگاهي از آنجا نشئت مي گيرد که اين افراد مي خواهند مردم را به زور به بهشت ببرند در حالي که جز ايجاد جهنم کار ديگري نکرده اند کساني که مي پندارند با اين گونه اعمال مي توانند جامعه اي ديني و اخلاقي ايجاد نمايند از آن غافل هستند که چنين رفتارهايي نه تنها جامعه را اخلاقي و ديني نمي نمايد بلکه سبب گسترش ريا و تزوير در جامعه خواهد گشت و حقيقتاً آتش زهد و ريا خرمن دين را خواهد سوزاند .
در حالي که به اذعان مسئولين دانشگاه ، دانشگاه از کمبود بودجه رنج مي برد و امکانات صنفي و آموزشي دانشگاه مورد رضايت دانشجويان نيست صرف بودجه ي دانشگاه در چنين اموري که جز برهم زدن آرامش دانشگاه و دانشجويان نتيجه ي ديگري ندارد چه توجيهي ميتواند داشته باشد ؟
انجمن اسلامي دانشجويان از زمان آغاز اين برخوردها مراتب اعتراض خود را به مسئولين فرهنگي منتقل نمود جالب آنکه معاونت دانشجويي و فرهنگي از اين اقدام اعلام برائت کرده اند و گفته اند که چنين عملي را نمي پسندند و رياست دانشگاه نيز تاکنون سکوت کرده اند انجمن اسلامي از رياست محترم دانشگاه مي خواهد که نظر خود را در اين باره صريحاً بيان نمايند که سکوت درباره اين مسئله چيزي جز تأييد اين مسئله نمي باشد . انجمن اسلامي همان طور که بارها بيان کرده است معتقد است که انتخاب پوشش حق انسان هاست و هيچ کس را نمي توان به پوشيدن نوع خاصي از پوشش مجبور کرد .
انجمن هاي اسلامي دانشجويان دانشکده هاي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي در اولين گام ضمن محکوميت شديد برخوردهاي اخير هشدار مي دهد چنانچه هر چه سريعتر اين روند برطرف نگردد مسببين چنين عملي شاهد اعتراضاتي از سوي دانشجويان و انجمن اسلامي خواهند بود و آمرين چنين عملي بدانند که :
دانشگاه زنده است