تظاهرات دانشجویان ایتالیایی در حمایت از دانشجویان پلی تکنیک

«همه با هم، با دانشجویان ایران»

دانشجویان دانشگاه های ایتالیا، با برگزاری تظاهراتی با عنوان «همه با هم، با دانشجویان ایران»در روز پنج شنبه، حمایت خود را از دانشجویان ایران خصوصا دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک تهران اعلام می کنند.

این تظاهرات در حالی برگزار می شود که اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عملکرد دولت نهم، برنامه تبلیغاتی احمدی نژاد را در دانشگاه به تشنج کشید.

گفتنی است این تظاهرات، پس از انتشار مقاله ای در روزنامه مستقل و آزاد La Republica در ایتالیا صورت می گیرد که در آن مقاله به صراحت نوع فعالیت دانشجویان پلی تکنیک و اعتراضات آنها به دولت به تصویر کشیده شده است.

این تظاهرات روز پنج شنبه ساعت ۸ شب، به وقت ایتالیا(۳۰/۱۰ شب به وقت ایران)، برگزار خواهد شد. سازمان جوانان حزب «دموکرات های چپ»، سازمان جوانان حزب «سوسیالیست»، سازمان جوانان حزب «زنده باد ایتالیا»، جبهه جوانان وابسته به حزب «اتحاد ملی» و دیگر احزاب کوچکتر از جلمه سازمان ها و احزابی هستند که از این تظاهرات پشتیبانی کرده اند.

لازم به ذکر است این تظاهرات از حمایت حزب «رادیکال» برخوردار می باشد و کاپسونه یکی از نمایندگان این حزب در مجلس که از حقوق زندانیان، زنان و اقلیتها دفاع می کند اعلام نموده که در این تظاهرات شرکت خواهد کرد.

گفتنی است که وی پیشنهاد داده است که نشان این تظاهرات، نشان سه ستاره باشد که نماد اعتراض به اخراج دانشجویان ایرانی از دانشگاه ها می باشد.

دانشجویان ایتالیایی که اخبار و رویدادهای حوادث کوی دانشگاه را در تیرماه ۷۸، به خوبی به یاد دارند، در تلاش اند بار دیگر حمایت خود را از وجود جریان اعتراضی در دانشگاههای ایران اعلام نمایند.

1 comment:

Unknown said...

رئیس جمهوره قلّابی ما آقای احمدی نجس عجب آدم بی‌حیا و بی‌شرمی هست بعد از اینهمه قتل و آدم کشی‌تازه می‌خواد بره سازمان ملل بگه چطور باید قتل عام کرد و رئیس جمهور هم شد. آقای احمدی نجس و پدر نجسترش آیت الله دشمن اسلامی یک روز جواب این جنایاتشون را خواهند داد حالا هرچقدر برند سازمان ملل عر و تیز کنند. مارو باش هزار‌ها سال تمدن را دادیم دست یک خر ، آقای احمدی خره و یک خر رون، آیت الله دشمن اسلامی. می‌خواد بره اونجا بگه در ایران همجنس باز نیست ولی‌نمیگه کون بچها و طلاب گذاشتند همجنس بازی به حساب نمیآید.اول میکننمون بعد میکشنمون، بد از حقوق بشر و حقوق مردم حرف میزنند. ما دیگه چه ملت خره بدبختی هستیم که اینها شدند حاکممون. لا اِلهَ اِلَّا اللّه
«ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»