رودررویی قهرمانانه دانشجویان با احمدی نژاد

نیروی انتظامی امروز یک لشکر از نیروهای یگان ویژه ضد شورش را همراه با تجهیزات کامل دهها دستگاه موتور تریل وخودروهای ضد شورش اورده بود در طی تجمعات سالهای گذشته من به ندرت دیده بودم اینهمه نیرو بیاورند. از ساعت10صبح درب اصلی (انقلاب) ودرب16 آذردانشگاه تهران بسته شده بود وتحت کنترل کامل نیروهای انتظامی بود و فقط ازیک درب کوچک16 اذر اجازه ورود به دانشجویان دانشگاه تهران داده می شد. در این حال لحظه به لحظه به تعداد دانشجویان وافرادی که باهدف حضور در سخنرانی احمدی نژاد و ورود به دانشگاه ازسایردانشگاه ها در خیابان 16 آذر تجمع کرده بودند افزوده می شد اما مامورین به شدت مانع از این امر می شدند. تا اینکه درساعت11.45 با پایان سخنرانی احمدی نژاد دانشجویان از داخل به سمت درب16 آذر آمده وباتجمع در انجا شروع به شعار علیه نیروی انتظامی کردند که این امر با همراهی تجمع کنندگان بیرون همرا ه شد که در نهایت موجب باز شدن درب 16 آذر وهجوم به داخل دانشگاه شد. در این هنگام که تعداد دانشجویان معترض داخل دانشگاه به بیش از2000نفربالغ گشته بود در حالیکه شعار می دادند به سمت درب اصلی حرکت کردند. از این مرحله به بعد بطور ناگهانی صدها مامور یگان ویژه ضد شورش با تجهیزات کامل باتون سپر کلاه و.. که تا قبل از ان در اتوبوس ها مستقر بودند همراه با بیش از 20 موتور تریل دانشگاه را محاصره کردند. دانشجویان پس از رسیدن به پشت درب اصلی دانشگاه(درخیابان انقلاب) از پشت نرده ها شعار می دادند: محمود احمد نژاد عامل فقر وفساد -مرگ بر دیکتاتور - دیکتاتور حیا کن مملکت را رها کن- آزادی آزادی حق مسلم ماست - انرژی هسته ای دویست تومن بسته ای ! - دانشجوی زندانی ازاد باید گردد- حکومت فاشیتستی نابود باید گردد…نیروی انتظامی خجالت خجالت در این هنگام دهها مامور یگان ویژه از پشت میله ها شروع به ضرب وشتم دانشجویان با باتون کردند واقدام به پرتاب گاز اشک اور به داخل نمودند که دانشجویان با عقب نشینی باپرتاب سنگ به سمت مامورین از خود دفاع نمودند که این مساله موجب زخمی شدن چند نیروی یگان ویژه وچند نیروی اطلاعاتی وبسیجی که ازبیرون در حال فیلمبرداری از دانشجویان بودند گردید. در همین حال عده زیادی از مردم در سمت پیاده روبروی خیابان انقلاب تجمع کرده وشاهد مشاهده ماجرا شدند که در این هنگام دانشجویان فریاد زدند: ای ملت ازاده حمایت حمایت که در این هنگام گروهی از مردم با تجمع در ابتدای خیابان فخر رازی و با هو کردن مامورین وسوت وکف اقدام به پشتیبانی از دانشجویان کردند که در این هنگام بیش از ۳اتوبوس نیروی یگان ویژه که از پایگاه خیابان شهدای ژاندارمری اعزام شده ودر محل حضور داشتند در حالیکه با باتون وسپر مجهز بودند از اتوبوس ها پیاده شده وبه سمت مردم حمله کردند. که در این حین تعداد زیادی موبایل دوربین دار ودوربین عکاسی وفیلمبرداری از مردم با خشونت گرفته شد.

در همین حین به دستور یکی ازفرماندهان یگان ضد شورش چندین دستگاه اتوبوس شرکت واحد در ضلع شمالی خیابان انقلاب حد فاصل خیابان قدس تا۱۶ آذر توقف کردند تا به این ترتیب ارتباط بصری دانشجویان با مردم قطع شود وهمزمان خدود ۱۰۰مامور جدید نقابدار که از اتوبوسها پیاده شده بودند با ایجاد ۲لایه انسانی سردر اصلی و و نرده های جنوبی را محاصره کردند. در پی این وضعیت دانشجویان در حالیکه شعار می دادند ازداخل دانشگاه به سمت در ۱۶ اذر حرکت کردند که همراه با انها مردم نیزبه سمت این خیابان رفتند که بلافاصله این خیابان از دو طرف توسط مامورین بسته شد. که موجب ایجادترافیک سنگینی در محدوده خیابان ومیدان انقلاب گردید.در این تجمع دوربین وموبایل تعدادی ازمردم ودانشجویان توسط نیروهای انتظامی واطلاعاتی هاتوقیف شد با وجود این به طرز گسترده ای از وقایع امروز توسط مردم فیلمبرداری وعکاسی صورت گرفت که احتمالا در ساعات و روزهای اینده منتشر خواهد شد. در یکی از این فیلمها که اینجانب شخصا در همان محل ودر موبایل یکی از مردم دیدم : اتومبیلهای احمدی نژاد وهمراهانش در حال خروج از درب خیابان قدس (درب غربی دانشگاه تهران) توسط دانشجویان ورهگذران محاصره شده و در حالیکه به شدت با دست وسنگ به اتومبیل انها می زدند با فریاد شعار می دادند :مرگ بر دیکتاتور - فاشیست برو گمشو - بگونه ای که کاروان انها به سختی وبا کمک مامورین و با استفده از گاز فلفل موفق به فرار از حلقه محاصره دانشجویان شد.

در تجمع امروز تا انجا که من دیدم در خارج وداخل دانشگاه کسی دستگیر نشد ولی چند نفر در درگیری از دو طرف(یگان ویژه پلیس و دانشجویان) بطورسطحی مجروح شدند.همچنین بر خلاف تجمعات پیشین بسیجی ها ونیروهای لباس شخصی حضور اندکی(درحدکمتر از 10نفر) در اطراف دانشگاه داشتند ودر عوض نیروی انتظامی با امادگی کامل از ساعتها قبل خودروها موتورها ونیروهای وژه خود را در پادگان خیابان شهدای ژاندارمری اماده نگهداشته بود. این تجمع حدود ساعت ۱۳به پایان رسید.