بیانیه تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد سنندج

16 آذر فرا رسید .امسال در حالی این روز را گرامی می داریم که سرکوب و استبداد به تمامی قد علم کرده و در برابر تمام خواست های انسانی جامعه قرار گرفته است . امروز بار دیگر شاهد هجوم سرکوبها و دستگیری ها که با تفسیر غلط برخی از مسئولین نا آگاه به وقایع امروز می باشیم، که همچنان در گذشته نیز این امر معمول بوده است، شاهد اعتراضات گسترده ی فریادهای همیشه زنده ی دانشجویان هستیم که هیچ گاه از مبارزه در راه آزادی و برابری باز نخواهد ایستاد. امروز دانشگاه زنده است و در تاریخ مبارزاتی خود به نقطه عطف تعین کننده ای رسیده است. دیگر زمان آن رسیده است که سرکوب گران حقوق بشرباید به این واقعیت پی ببرند که فریادهای در گلو خفته این قشر بیدار جامعه هیچ گاه خفه نخواهد شد و همواره برای جامعه ای آزاد و برابر مبارزه می کند.
ما نیز با نام و تشکل دانشجویی هاوری دانشگاه آزاد سنندج خواسته های خود را نه از طریق متوسل شدن به درگاه مراجع قدرت داخلی و خارجی، بلکه با اصرار قاطعانه و اتکا به نیرو نیرو و اراده آگاهانه خود به شرح زیر اعلام می داریم:
1ـ جامعه ای آزاد و برابر و بدون هرگونه تبعیض قومی ،نژادی ، طبقاتی و جنسی
2ـ پا فشاری به حق بدیهی آزادی بیان ، اندیشه و مطبوعات
3ـ آزادی فعالیت تشکلها و نشریات مستقل دانشجویی مصون از هر گونه تیغ سانسور و سرکوب
4ـ حمایت از دانشجویان ستاره دار و خواستار لغو احکام صادر شده برای آنها
5ـ خواستار آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی
6ـ محکوم کردن قتل دانشجوی دانشگاه سبزوار و محاکمه عاملان آن
7ـ محکوم کردن اخراج و بازداشت فعالین کارگری
8ـ محکوم کردن و لغو احکام صادره برای فعالین دانشجویی و حمایت از آنان
23 آذرماه 1385

در تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد سنندج شرکت کنید!

زمان: چهارشنبه 23 آذر ۱۳۸۵ ـ ساعت 11 صبح
مکان: مقابل دانشگاه آزاد سنندج
- از همه آزادیخواهان دعوت می کنیم در این روز شرکت کنند -

ممانعت از ورود ترکان به سلف سرویس دانشگاه

قریب به 200 نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان از ورود اکبر ترکان مدیر عامل شرکت نفت وگاز پارس جنوبی به سلف سرویس دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان جلوگیری کردند. به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، عده ای از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان از ورود مهندس ترکان که در سمینار نفت و گاز در دانشگاه صنعتی اصفهان شرکت کرده بود به سلف سرویس دانشجویان این دانشگاه جلوگیری کردند.
دانشجویان معترض که جمعیتی قریب به 200 نفر دارند در سلف سرویس دانشگاه صنعتی اصفهان تجمع کرده و عنوان می کنند، اعتراضشان نسبت به غذاهای متنوع تدارک دیده شده برای مدیران نفتی است.
این دانشجویان معتقدند، غذاهای سلف شده برای حاضران در سمینار نفت و گاز دانشگاه صنعتی اصفهان غذاهایی غیر متعارف است که مخارج بسیاری را بر دانشگاه تحمیل کرده است. دبیر جامعه اسلامی دانشجویان، مسئول بسیج دانشجویی و دبیر تشکل دانشجویی آرمان (عدالتخواه) نیز در جمع دانشجویان معترض حضور داشتند.
بر طبق این گزارش، این سمینار جهت جذب صنایع اصفهان در منطقه نفتی پارس جنوبی برگزار شده است.

تجمع در دانشگاه علامه

جمعي از دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي، در روز شنبه ۱۸ آذربا تجمع در صحن دانشکده علوم اجتماعي 16آذرماه، روز دانشجو را گرامي داشتند و همبستگي خود را با ساير دانشجويان اعلام نمودند. در اين تجمع که به صورت نمادين، دانشجويان ماسک به صورت داشتند، برخي از مطالبات دانشجويي مطرح گرديد و تعدادي از دانشجويان در تريبون آزادي به صحبت پرداختند. مراسم با خواندن سرود ادامه داشت. همچنين، عده اي از دانشجويان نيز براي اعلام همبستگي خود با دانشجويان ستاره دار، ستاره هايي به لباس هاي خود متصل کرده بودند و اعتراض خود را به اين مسئله ابراز مي داشتند .

پلاکاردها و شعارهاي آنان نيز جملات زير را در بر داشت:

ستاره دانشجو، مدال افتخار است.

ذرات معلق استبداد در هوا فراوانند، براي حفظ سلامتي از ماسک استفاد کنيد.

نان، صلح، آزادي.

رئيس انتصابي؛ استعفا، استعفا.

اتحاد، مبارزه پيروزي