قطعنامه پایانی تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز به مناسبت 16 آذر

سکوت آغاز نیستی است اما زننده تر از آن، انفعال است. انسان منفعل، خود مرگ است. تلاش حکومتهای مستبد همواره در جهت منفعل کردن دانشجو است و در این راه از هیچ ابزاری فروگذار نمی کند. اما جنبش دانشجویی نشان داده که همواره در برابر ظلم، بیداد، استبداد و استثمار سکوت نخواهد کرد و با اسلحه تفکر، پایه های استبداد و ظلم را در خواهد نوردید. جنبش دانشجویی با دو خاصیت اصلی خود، یعنی آرمانخواهی و استقلال از قدرت، همواره حکومتهای مستبد را به چالش کشانده و سایه های ترس را از حریم جامعه زدوده است.
جنبش دانشجویی به عنوان زنده ترین جنبش موجود در ایران، که بیش از نیم قرن از حیات خویش را پشت سر گذاشته، هیچگاه اسیر سیاست بازی نمی شود و به صورت هدفمند و با برنامه به سوی بزرگترین شعارهای خود، که نیازهای متن جامعه اند، حرکت می کند. مبارزه با فقر، تلاش برای آزادی، عدالت و برابری، همواره در متن حرکات فعالان دانشجویی بوده و خواهد بود.
ما دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند نیز آزادی، عدالت و برابری را فریاد می زنیم و ضمن حمایت از تجمع روز چهارشنبه (15 آذر) در مقابل دانشگاه تهران و دعوت از همگان برای شرکت گسترده در آن، به مسئولین تمامیت خواه نظام و مسئولین دانشگاه تک صدایی هشدار می دهیم که شعله ی خاموشی ناپذیر جنبش دانشجویی نه تنها هیچگاه خاموش نمی شود، بلکه همواره پایه های حکومت ظلم و جور را در خواهد نوردید.

زنده باد آزادی، زنده باد برابری
دانشگاه صنعتی سهند تبری

No comments: