ممانعت از برگزاري انتخابات انجمن اوضاع دانشكده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي را متشنج كرد

تهران- خبرگزاري كار ايران

دانشجويان دانشكده‌‏هاي علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي امروز به خاطر ممانعت از برگزاري انتخابات انجمن اسلامي و غيرقانوني خواندن اين انتخابات، تجمع اعتراض‌‏آميز برگزار كردند كه به درگيري‌‏هايي با نيروهاي حراست اين دانشكده انجاميد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، صبح امروز در اثر ممانعت نيروهاي حراست دانشگاه علوم ارتباطات علامه طباطبايي از ورود چهار دانشجو به نام‌‏هاي «امير يعقوبعلي»، «صادق شجاعي»، «فرهنگ سلامي» و «مريم سيدعلي» به دانشگاه و برچيدن صندوق‌‏هايي كه براي راي‌‏گيري پيش‌‏بيني شده بود، دانشجويان به اعتراض و سر دادن شعار پرداختند.
در حالي كه ماموران حراست دانشگاه اعلام كردند از رييس دانشگاه براي ممانعت از برگزاري انتخابات مجوز دارند، دانشجويان با حضور در دفتر انجمن اسلامي اقدام به برگزاري انتخابات كردند كه اين امر باعث بروز درگيري ميان نيروهاي حراست و صف دانشجويان راي‌‏دهنده شد.
به دنبال اين درگيري و برخورد پيش‌‏آمده ميان يكي از نيروهاي حراست و مسوول صندوق راي‌‏گيري، دانشجويان به طور دسته جمعي و با سر دادن شعارهايي به سمت در دانشكده رفته و خواستار ورود دانشجويان ممنوع‌‏الورود به دانشكده شدند. در اثر فشار پيش‌‏آمده از سوي دانشجويان و در آوردن شيشه در اصلي دانشكده علوم ارتباطات، دانشجويان منع‌‏شده از ورود، به داخل دانشكده رفتند. در اين هنگام دانشجويان در اعتراض به رفتار مسوولان حراست دانشكده به سمت دفتر رييس دانشكده رفتند و با سردادن شعارهايي خواستار استعفاي «فتحي»، رييس حراست شدند.
پس از حاضر شدن رييس دانشكده در ميان دانشجويان و گفت‌‏وگو با آنان، دانشجويان بار ديگر اقدام به برگزاري انتخابات كردند اما با ممانعت حراست دانشكده روبرو شدند. در اين ميان درگيري‌‏هايي پيش آمد كه طي آن «مهدي جليلي» از دانشجويان اين دانشكده مضروب و به بيمارستان منتقل شد. همچنين «فتحي»،‌‏ رييس حراست دانشكده توسط دانشجويان مضروب شد. تجمع دانشجويان در اين دانشكده همچنان ادامه دارد.
بر اساس اين گزارش، طبق اخبار قبلي قرار بود صبح امروز انتخابات انجمن اسلامي دانشكده اقتصاد علامه طباطبايي نيز برگزار شود كه ماموران حراست اين دانشكده با بيان اينكه اين انتخابات غيرقانوني و بدون مجوز از هيات نظارت دانشگاه است، مانع برگزاري آن شدند كه به همين دليل تجمعي در اين دانشكده برگزار شد. در اين تجمع نيان نيروهاي حراست دانشكده و دانشجويان درگيري لفظي پيش آمد و ماموران حراست نسبت به جمع‌‏آوري صندوق‌‏هاي راي‌‏گيري اقدام كردند.

No comments: