بیانیۀ شمارۀ 1 دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود

چندی است که حرمت شکنی به سمت بینهایت میل می کند . دانشجویی که تا دیروز الگوی تفکر، ایثار ، شجاعت و ... بود امروز زیر پاهای بی اعتمادی لگدمال می شود 16 آذر ماه که همه ساله روز گرامیداشت مقام والای دانشجو بود ، امسال آغاز حمله گستاخانه به حریم دانشجویی بود . دانشجویانی که تا پیش از این شاهد نصب دوربین های مدار بسته در سراسر دانشگاه بودند ، در روز 16 آذر ماه سال 85 مصادف با روز دانشجو نیز شاهد نصب دوربین مدار بسته در رستوران آزاد دانشجویان بودند . البته این اولین بار نیست که اینگونه به دانشجو که مظهر فرهنگ و پشتوانه ی علمی-اخلاقی یک کشور شمرده می شود توهین می گردد. نصب دوربین و کنترل دانشجویان چه نتیجه ای جز ایجاد فاصله بین دانشجو و مسئولان دارد. این اقدام نسنجیده چه بازخوردی در جامعه خواهد داشت . شاید بهتر بود یک مامور حراست همواره همراه یک دانشجو حرکت کند و از گفتار و اعمال او با خبر باشد شاید اینگونه بانیان این امر به کمال رضایت برسند.

۱. اقدام حراست دانشگاه، با هر توجیهی که صورت گرفته باشد، از نظر دانشجو و بلکه هر انسان فرهیخته و صاحب فکر و شعور، عملی نسنجیده، غیراخلاقی، موهن و به دور از شان دانشگاه می باشد.

۲.به راستی مسئولین دانشگاه را چه شده است که به جای پرداختن به امور اهم علمی و صنفی دانشگاهیان، خلاقیت خود!!! و بودجه دانشگاه را در چنین امر ناشایست و بیهوده ای به کار گرفته اند؟!

آیا دیگر هیچ مشکلی از لحاظ آموزشی، فرهنگی، عمرانی، ورزشی، صنفی و رفاهی باقی نمانده که مسئولین دانشگاه به چنین عمل تحقیرآمیز و وقیحانه ای دست می زنند؟!

۳. این اقدام نامعقول مسئولین دانشگاه را دخالت و تجسس در امور، رفتار و روابط دانشجویان و دانشگاهیان و موجب وهن محیط علمی دانسته و ضمن دعوت مسئولین به خردورزی بیش تر و حفظ حرمت دانشجو و استاد و پرهیز از اعمال تحجرمابانه و ضداخلاقی، هشدار می دهد که این گونه رفتارهای ناپسند، جز افزایش شکاف و گسست موجود در روابط میان مسئولین دانشگاه و تکوین واکنش های منفی و اعتراض آمیز احتمالی، حاصلی در پی نخواهد داشت.

۴. گویا مسئولین فراموش کرده اند ، دانشجویان قشر فرهیخته ی جامعه اند ، پس چرا اعمال و رفتار مردم جامعه نیاز به کنترل ندارد ولی قشر فرهیخته نیاز به کنترل و تسلط آن هم بدین صورت دارد.

شورای صنفی دانشجویان
دانشگاه صنعتی شاهرود

منبع = وبلاگ شورای صنفی دانشگاه صنعتی شاهرود

No comments: