دعوت از آزادیخواهان!...


زمان: چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵ ـ ساعت ۱۲ ظهر
مکان : میدان انقلاب- دانشگاه تهران ـ مقابل سر در دانشکده فنی
( ورود به دانشگاه تهران از درب ۱۶ آذر )

- از همه آزادیخواهان دعوت می کنیم در این روز شرکت کنند -

17 comments:

Anonymous said...

بادرود


متن جدید ترانه "ای ایران"
مسعود آذر

ای ایران مرزت چه ها کشید
چه خون ها در دامنت چکید
دور از تو شد مهر مردمان
کی برپا مانی در این جهان

ای ... دشمن تو آشنا و در همین سراست
در کمین عشق و حس و جان و خون ماست
بر حال خویش اندیشه کن
راهی نوین را پیشه کن
در راه نو آزادگی را مبر از میان
ویرانه کن ریشه بربران

آزادی بهتر ز گوهر است
کی در تو انسان برابر است
خود برتر از دیگران مبین
خاکت مثل خاک دیگر است

تا ... عیش و نوش و سود حاکمان سرای توست
فقر و مرگ و جنگ و غارت از برای توست
بر حال خویش اندیشه کن
راهی نوین را پیشه کن
در راه نو آزادگی را مبر از میان
ویرانه کن ریشه بربران

ایران مهر تو برون کنم
تا کی این دل از تو خون کنم
تا زندان هست و شکنجه هست
بر گو با ظلم تو چون کنم

تا ... گردش جهان بدور آسمان بپاست
سرنگونی ستمگران شعار ماست
برحال خویش اندیشه کن
راهی نوین را پیشه کن
در راه نو آزادگی را مبر از میان
ویرانه کن ریشه بربران





توجه: بانوشتن ایمیل، فایل صوتی اجرای جدید "ای ایران" برای شما ارسال خواهد شد.

درود بر دانشجویان ازادی خواه
درود بر دانشجویان سوسیالیست
زنده باد سوسیالیسم

Anonymous said...

دانشجويان محروم از حق تحصيل فردا در مقابل مجلس تجمع مي‌‏كنند


دانشجويان محروم از تحصيل و ردصلاحيت‌‏شده در گزينش آزمون كارشناسي ارشد، فردا در مقابل مجلس تجمع مي‌‏كنند.

روزبه كريمي، عضو كميته دفاع از دانشجويان محروم از حق تحصيل با اعلام اين خبر گفت: صبح روز سه‌‏شنبه دانشجويان محروم از حق تحصيل با تجمع در مقابل مجلس، به اقدامات وزارت علوم در ردصلاحيت دانشجويان اعتراض مي‌‏كنند.
وي با اشاره به تجمع دانشجوياني كه در كارنامه كارشناسي ارشد آنها كد 2 خورده در مقابل وزارت علوم و ارائه نامه اعتراضي دانشجويان به وزير براي پيگيري وضعيت‌‏شان، گفت: در پيگيري‌‏هايي كه داشتيم، مشخص نيست اين نامه دست چه كسي است. مسوولان دفتر وزير مي‌‏‏گويند ما نامه را به دبيرخانه منتقل كرديم و مسوول دبيرخانه هم گفته است كه اين نامه گم شده است و اگر مي‌‏خواهيد كار دنبال شود، نامه ديگري بدهيد.
كريمي همچنين با اشاره به اظهارات وزير مبني بر اينكه هيچ دانشجوي سه‌‏ستاره‌‏اي وجود ندارد، گفت: شايد دانشجويي با عنوان سه ستاره نداشته باشيم اما وجود چندين دانشجوي محروم از حق تحصيل و ردصلاحيت‌‏شده در آزمون كارشناسي ارشد با درج كد 2 در كارنامه واقعيت دارد و آقاي وزير نمي‌‏تواند نامه‌‏هايي را كه به دست اين دانشجويان رسيده است، انكار كند.
وي افزود: امروز نيز محمدعلي دادخواه، وكيل دانشجويان محروم از حق تحصيل و شهريار مشيري، نماينده مجلس كه موضوع اين دانشجويان را پيگيري مي‌‏كنند، در دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران سخنراني مي‌‏كنند.

Anonymous said...

استقبال پلي تكنيكي از وزير علوم در هفته دانشجو: دانشجويان وزير علوم را به کلاس درس راه ندادند
نوشته شده : یکشنبه ۱۲م آذر ۱۳۸۵ @ ۳:۱۸ ب.ظ، در رسته های : خبر، دانشگاه
توسط : خبرنامه امیرکبیر ، دنبال کردن نظرات به صورت RSS
صبح امروز شنبه ۱۱ آذر ماه، جمعي ۵۰ نفره از دانشجويان دانشگاه صنعتي امير کبير در مقابل درب کلاس وزير علوم(زاهدي) که قرار بود ساعت ۸ صبح در دانشکده رياضي اين دانشگاه تشکيل شود تجمع کردند.

دانشجويان حاضر در تحصن امروز، پلاکاردهايي با مضامين اعتراضي نسبت به سياست هاي وزارت علوم در ايجاد محدوديت براي دانشگاه ها و دانشجويان و تصاوير ياشار قاجار و روزبه رياضي (دانشجويان سه ستاره پلي تکنيک)، متين مشکين (دانشجوي اخراج شده دکتراي پلي تکنيک)، کيوان انصاري (دانشجوي بازداشت شده دکتراي پلي تکنيک) و علي عزيزي، عباس حکيم زاده و مجيد توکلي (دانشجويان تعليق خورده و ممنوع الورود پلي تکنيک) را به ديوار هاي مجاور کلاس نصب کردند.

وزير علوم با مشاهده اين وضعيت ترجيح داد با دانشجويان روبرو نشود و همراهان وي، او را به مکاني بيرون از دانشگاه منتقل نمودند.

زاهدي از ابتداي سال تحصيلي جاري با استفاده از رانت وزارتخانه و در حالي که به وضوح صلاحيت و شايستگي علمي عضويت در هيئت علمي دانشگاه صنعتي امير کبير را ندارد، با فشار رياست دانشگاه به ارائه واحد درسي در دانشکده رياضي اين دانشگاه پرداخته است.

اين در حالي است که تنها در همين دانشگاه امير کبير دو دانشجوي حائز صلاحيت علمي تحصيل در مقطع کارشناسي ارشد امکان ثبت نام را نيافته اند. همچنين دو دانشجوي دکترا که هر دو رزومه علمي به مراتب پربارتري نسبت به وزير دارند يکي توسط خود وزارت علوم و ديگري توسط همکاران امنيتي آن از ادامه تحصيل بازمانده اند. سه دانشجوي فعال انجمن اسلامي نيز با دريافت حکم هاي انضباطي با تعليق از تحصيل روبرو شده اند.

يکي از شرکت کنندگان اين تحصن با بيان اين مطلب که تحصن امروز توسط « کميته دفاع از حق تحصيل» وابسته به انجمن اسلامي دانشجويان پلي تکنيک تدارک ديده شده است اعلام کرد: مادامي که فرد نالايقي همچون زاهدي که دانشجويان بسياري را به ناحق از تحصيل و امکان عضويت در هيئت هاي علمي بازداشته است بخواهد با رانت دولت به عضويت در هيئت علمي پلي تکينک در آيد برنامه هايي از اين دست را ادامه خواهيم داد.

گفتني است پيش از آن كه محمود احمدي نژاد پست رياست جمهوري را در اختيار بگيريد، به همين شيوه و با اعمال نفوذ دكتر رهايي، رئيس انتصابي دانشگاه اميركبير، در دانشكده مهندسي عمران دانشگاه اميركبير، احمدي نژاد به عنوان استاد مدعو به ارائه واحد درسي مي پرداخت. برخي نزديكي بسيار زياد احمدي نژاد و رهايي را عامل اين مسئله مي دانند.

Anonymous said...

دانشجویان مبارز و ازادیخواه
به شما تبریک می گوئیم
خسته نباشید

Anonymous said...

اخبار بدو ن فیلتر و سانسور را از sjk.news
)
مرکز پخش خبری
sjk
(
ببینید
axbar emrooz: http://sjk-news.blogspot.com &
اخبار دانشجویی
axbar daneshjoee va tarix va makan bargozari tajamoate daneshjoee va 16azar : http://daneshgah-16azar.blogspot.com

Anonymous said...

http://sjk-news.blogspot.com/

Anonymous said...

به امید آزادی

Anonymous said...

با درود بر شما
در راه حق و آزادی پیروز باشید
حمایت ما را همیشه همراه خود خواهید داشت
به امید آزادی

Anonymous said...

پیام زندانیان سیاسی گوهردشت به مناسبت 16 آذر

به نام آزادی



به نام سعادت ملت ایران و با درود بر جانباختگان راه آزادی بار دیگر شانزدهم آذر آمد و سر به سر در قلوب مردم شعله افکند جنبش دانشجویی ایران به خون شهیدان در ره خلقمان خورده سوگند که تا آخرین نفس کوشیم و بشکنیم دیوار این قفس در ره آزادی ایران در آستانه فرا رسیدن روز دانشجو و تبریک این روز به همه دانشجویان مبارز ، آزادیخواه ایران ، نگرانی و تاسف عمیق خود را نسبت به موج فزاینده ، سرکوب و فشار و ارعاب بر دانشجویان و اساتید دانشگاه اعلام می داریم ، وبا توجه و توجه سازمان ها و نهادهای مدافع حقوق بشری را به نقض گسترده و مستمر و سیستماتیک حقوق دانشجویان و اساتید دانشگاه ها جلب می نماییم

که از جمله اخراج و اعمال محدودیت برای اساتید و دانشجویان منتقد و دگر اندیش تهدید فعالیت های سیاسی و مطبوعاتی دانشجویان تبدیل دانشگاه به پادگان و پلیسی امنیتی کردن فضای دانشگاه ، ستاره کردن دانشجویان و ممانعت از ادامه تحصی آنان و صدرو احکام غیر قانونی زندان و محرومیت تحصیلی توسط کمیته انظباتی که وابسته به نهاد های اطلاعاتی و امنیتی می باشد ما زندانیان سیاسی ضمن محکوم کردن رژیم آخوندی در نقض ابتدایی ترین حقوق دانشجویان همبستگی خود را با دانشجویان اعلام داشته و از نهاد های حقوق بشری تقاضا داریم ضمن حمایت از جامعه دانشجویان اقدامات عاجل و ضروری را جهت بر طرف ساختن همه محدودیت ها و اعمال فشارها و سرکوب ها بعمل آورند

پایدار وطن همیشه

امیر حسین حشمت ساران

بهروز جاوید تهرانی

جعفر اقدامی

علیرضا کرمی خیر آبادی

مهرداد لهراسبی

یاسر مجیدی

حیدر نوری

زندانیان سیاسی گوهردشت کرج ، بیرجند ، سمنان

Anonymous said...

انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) در فراخوانی، از عموم دانشجویان دعوت کرد تا در مراسم گرامیداشت سالروز ۱۶ آذر در دانشگاه تهران حضور به هم رسانند. گفتنی است این تجمع قرار است فردا چهارشنبه ساعت ۱۲ مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار گردد. متن فراخوان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به شرح زیر است: امیرکبیر با یاد دکتر کیوان انصاری، استاد دربند پلی تکنیک یارانش را فرا می خواند ۱۶ آذری دیگر در راه است و پاسداشت مقام و منزلت دانشجو در پیش، بار دیگر روز دانشجو فرا رسیده است و زمان دفاع از کیان دانشگاه، یادواره رشادت و آزادگی سه آذر اهورایی در نفی استبداد در آذرماه ۸۵ گرامی داشته می شود. امیرکبیر با یاد دکتر کیوان انصاری، استاد دربند پلی تکنیک و امید آزادی وی، یارانش را برای حضور در تجمع اعتراضی هماهنگ دانشجویان و اساتید در پاسداشت روز دانشجو فرا می خواند. دانشگاه زنده است و همچنان حیات خود را در فضای اجتماعی و حضور خود را در فضای سیاسی کشور تداوم می بخشد و رمز ماندگاری خود را در فضای عمومی دانشگاه و ایستادگی در برابر تعرض اقتدارگرایان می بیند. دانشگاه زنده است و زنده می ماند و این بار به پشتوانه جامعه دانشگاهی خود، به آنان که استقلال و آزادی دانشگاه و آزادگی دانشگاهیان را بر نمی تابند، می آموزاند که دانشگاه پادگان نیست و نخواهد شد. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اعتراض به عملکرد وزارت علوم و سیاستهای غلط مدیران ارشد آن، جامعه دانشگاهی را فرا می خواند تا در اعتراض به تعرض این وزارت به حقوق بدیهی تحصیل، تدریس و تداوم فعالیتهای منتقدانه دانشگاهیان در تجمع فردا (چهارشنبه) حضور پیدا کنند. «دانشگاه زنده است» صدای اعتراض دانشگاه است که با همگامی یکایک اعضای جامعه دانشگاهی، مبدل به فریادی آشکار در رد سیاستهای وزارت علوم شده است. انجمن اسلامی دانشجویان

دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) ۱۴/۹/

Anonymous said...

دانشجویان قشر های آگاه و آزادی خواه که همواره علیه استبداد و نقض حقوق بشر در ایران مبارزه نمودند و در تاریخ میهنمان جایگاه خاصی دارند هر چند در این راه تعداد زیادی از آنها جان خویش را فدا نمودند و آخرین آنها تا کنون آقای محمدی ئ توکلی ( دانشگاه سبزوار) بود ولی در یک سال و نیم اخیر بصورت فزاینده ای حرکت های سرکوبگرانه ادامه یافته است
قبل از شروع سال تحصیلی با احضار دانشجویان به کمیته ها انضباطی و گرفتن تعهد ، اخراج و ممانعت از ادامه تحصیل ، احضار توسط دادگاه انقلاب و پرونده سازی علیه آنها ، دستگیری و زندانی کردن دانشجویان ( دکتر کیوان انصاری ، خیرالله درخشندی ، ابوالفضل جهاندار ، کیانوش سنجری ، احمد باطبی ) و شیوه های مختلف تهدید از سوی وزارت اطلاعات بر دانشجویان ادامه دارد از طرفی دیگر جایگزین کردن روئسای دانشگاه ها از افراد نظامی و اطلاعاتی که فاقد هر گونه پیشینه دانشگاهی هستند ، انحلال و تخریب انجمن های دانشجویی (امیر کبیر ) ، تقویت انجمن های بسیج برای سرکوب دانشجویان و نهاد های موسوم به نهاد رهبری که بازوی دیگر سرکوب بوده و هماهنگ کننده سیستم های سرکوبگرانه در داخل دانشگاه علیه دانشجویان می باشد.
با وجود اینکه کمتر از سه ماه از آغاز سال تحصیلی می گذرد ما شاهد شیوه های جدیدی از سرکوب دانشجویان در ایران هستیم که اشکال مختلفی به خود می گیرد . آنها با نسب دوربین های مدار بسته در دانشگاه سعی در پادگانی کردن دانشگاه دارند .
ستاره دار کردن دانشجویان ، اخراج اساتید دانشگاه ها ، خبر باز نشسته کردن 53 تن از اساتید امیر کبیر مجموعه اقداماتی است که سعی در به وجود آوردن انقلاب فرهنگی دوم را دارند.
در هفته های اخیر با بقتل رساندن یکی از دانشجویان در سبزوار و عدم پیگیری جدی از سوی قوه قضائیه و وزارت علوم ، نشان از یک چراغ سبز برای اینگونه اقدامات است .

فعالان حقوق بشر در ایران ، روز 16 آذر را گرامی می دارد و با حضور بخش دانشجویی و تمامی اعضای آن سعی بر هر چه گسترده تر گرامی داشتن این روز را دارد و خواهان از بین بردن سرکوب های سیستماتیک که توسط مدیران نظامی اطلاعاتی منتصب شده و همچنین نهاد موسوم به رهبری و بسیج دانشجویی و نیروهای اطلاعاتی می باشد. و خواهان خروج تمامی نیروی های نظامی امنیتی از دانشگاه های کل کشور است

Anonymous said...

توجه توجه

دبير سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي سهند تبريز از برگزاري مراسم گرامي داشت 16 آذر از سوي دانشجويان اين دانشگاه خبر داد.


مجيد انجيراني با اعلام اين خبر به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،اظهار داشت: تعدادي از دانشجويان دانشگاه تبريز به دليل آنكه اجازه فعاليت براي برگزاري مراسمي در خصوص 16 آذر را نتوانستند دريافت كنند ، تجمعي خودجوش را برگزار و در قالب آن روز دانشجو را گرامي داشتند.


وي افزود:در اين تجمع كه حدود دو ساعت به طول انجاميد، دانشجويان با نصب 40 پلاكارد بر روي ديوار‌هاي دانشگاه و با طرح شعار‌هايي مانند "عدالت، آزادي، برابري" در صحن دانشگاه حضور يافتند و در پايان نيز با سرودن سرود يار دبستاني در حالي كه پلاكارد‌ها را در دست خود گرفته بودند، به اين مراسم پايان دادند

Anonymous said...

پیام حمید تقوائی بمناسبت روز دانشجو
شانزده آذر روز فراخواندن جامعه به آزادی و سوسیالیسم است

شانزده آذر روز دانشجو فرا میرسد. جنبش دانشجوئی در ایران همیشه فعال و معترض و پیشرو بوده است اما شانزده آذر تنها روز دانشجو نیست، این روز نه به جمهوری اسلامی، روز آزادی و برابری، روز سوسیالیسم است، و این حقیقت را سالهاست که بیانیه ها و شعارهای دانشجویان در شانزده آذر با صدای بلند و رسا اعلام داشته است. "آزادی و برابری"، "نان و آزادی برای همه"، "رهایی انسان از تمامی تقسیم بندیها و تبعیض های طبقاتی، جنسی و نژادی"! اینها پیامهای شانزده آذر است که در سالهای پیاپی در فضای سیاسی جامعه طنین انداز شده است. و امسال نیز این پیام شفاف تر و رسا تر از همیشه، پیام روز دانشجو خواهد بود. دانشجویان در این روز بمیدان میآیند تا به نمایندگی از تمام جامعه در برابر کل حکومت جنایتکار اسلامی و نظام ضد انسانی سرمایه بایستند و پرچم سوسیالیسم را برافرازند.
امروز مقامات واقع بین و دور اندیش در حکومت و در اپوزیسیون ارتجاعی آن، از خطر سوسیالیسم و درجه نفوذ آرمانهای رادیکال چپ در میان جوانان ابراز نگرانی میکنند، و در مورد شبح لنین در دانشگاهها به یکدیگر هشدار میدهند. این شبح واقعی است. منصور حکمت بر این حقیقت تاکید میکرد که دنیا بدون فراخوان سوسیالیسم، بدون امید سوسیالیسم، و بدون "خطر" سوسیالیسم به یک منجلاب بدل خواهد شد و امروزهراس و نگرانی ارتجاعیون از "خطر سوسیالیسم"، بازتاب گسترش روز افزون امید سوسیالیسم در میان آن اکثریت عظیمی است که به منجلاب جمهوری اسلامی تن نمیدهند و میروند که این نظام را از پایه زیرو رو کنند.
جوانان و دانشجویان در صف مقدم این تعرض چپ و انقلابی به وضعیت موجود قرار دارند. و این یک تعرض گسترده اجتماعی است. اعتصابات و اعتراضات بی وقفه کارگران که امروز ابعاد بیسابقه ای بخود گرفته است، مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و علیه اعدام و سنگسار، جنبش گسترده علیه آپارتاید جنسی و حجاب اسلامی، و جنبش دفاع از حقوق کودکان با فراخوان تغییر دنیای وارونه سرمایه داری، اینها همه اجزاء یک جنبش عظیم سرنگونی طلبانه است که هر روز چپ تر و رادیکال تر میشود. جامعه نیازمند یک انقلاب چپ و رادیکال، یک انقلاب زیر و رو کننده سوسیالیستی است. و این نیاز نه تنها در روز دانشجو بلکه در شعارها و بیانیه های روز جهانی کارگر، در روز جهانی زن و در روز جهانی دفاع از حقوق کودکان بارها و بارها با صدای بلند فریاد زده شده است. در شانزده آذر امسال این اعتراض سوسیالیستی باید صریح تر و رسا تر از همیشه در جامعه طنین انداز شود.
دانشجویان، کارگران، مدافعین حقوق کودک، محصلین، معلمان، معترضین به آپارتاید جنسی و حجاب اسلامی! آزادیخواهان و برابری طلبان! در شانزده آذر به خیابان بیائید و علیه جمهوری اسلامی و علیه منجلاب سرمایه داری فریاد اعتراض خود را بلند کنید!


زنده باد سوسیالیسم!

حمید تقوائی،
دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران

٩ آذر ١٣٨٥، ٣٠ نوامبر ٢٠٠٦

Anonymous said...

يك صدا در مراسم 16 آذر شركت مي كنيم و فرياد استقلال دانشگاه را سر مي دهيم

Anonymous said...

شعارهای ١٦ آذر و پوستر آزادی برابری حق مسلم ماست(فارسی و انگلیسی) را از وبلاگ ١٦آزر٨٥ میتوانید پرینت كنید و همراه بیاورید-

زندانی سیاسی آزادی باید گردد!د
اعدام همین امروز ملغی باید گردد!د
حکومت فاشیستی ملغی باید گردد!ئ
!حکومت سوسیالیستی ایجاد باید گردد
دفاع از حق افغانی وظیفه انسانی!د
شعارهای پیشنهادی دیگر برای 16 آذر
نه به اسلامی کردن دانشگاهها
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
دانشجوی زندانی آزاد باید گردد دستگیری دانشجویان موقوف انحلال حراست،
خروج همه نیروهای انتظامی از دانشگاه ها انحلال کمیته های انضباطی و لغو تمامی تعلیق ها و سایر احکام آن
آزادی تشکل های مستقل دانشجوئی،
آزادی بیان و عقیده لغو آپارتاید جنسی لغو حجاب اجباری لغو مجازات اعدام،
آزادی کبرا، دلارا و...مرگ بر استثمار،
تبعیض و نابرابری، مرگ بر سرمایه داری نه به جنگ،
نه به تحریم، نه به بمب اتم
زنده باد آزادی و برابری
آزادی تشکل، اعتصاب،
حداقل دستمزد 500 هزارتومان یا کار یا بیمه بیکاری کافی برای همه
زنده باد همبستگی کارگری،
زنده باد کارگران شرکت واحد


16azar85@gmail.com
http://16azar-85.blogspot.com

Anonymous said...

پیام همبستگی به مناسبت ۱۶ آذر

ما در ۱۶ آذر در کنار شما خواهیم بود!

دانشجویان عزیز ما زنان آزادیخواه و برابری طلب در ۱۶ آذر در کنار شما خواهیم بود. ۱۶ آذر روز اعتراض همگانی است. روز اعتراض دانشجو است. روز اعتراض ماست، روز اعتراض و "نه" به وضعیت موجود است. شما در طی سالهای اخیر با برافراشتن پرچم آزادی و برابری عملا جوهر مطالبات جامعه را بیان کرده اید. شما در ۱۶ آذرهای چند سال گذشته خواست و مطالبه ما مبنی بر آزادی و برابری بی قید و شرط زن و مرد، لغو آپارتاید جنسی و حجاب را به نحو شایسته ای منعکس کرده اید. شما در طی سالهای اخیر با برافراشتن پلاکارد "ازادی زن معیار آزادی جامعه است" نشان دادید که در صف پیشرو و مقدم جنبش برای از بین بردن ستم بر زن در جامعه قرار دارید. بیانیه های که امسال نیز در محافل دانشگاهی دست به دست میگردد نشاندهنده آن است که امسال نیز شما بر این خواستهای پایه ای جنبش آزادی و برابری زن و مرد تاکید دارید.

دانشجویان عزیز ما در ۱۶ آذر کنار شما خواهیم بود. از مبارزات شما حمایت میکنیم. به شما درود میفرستیم و شعار زنده باد آزادی زن را با هم در این روز سرخواهیم داد امیدواریم که ۱۶ آذرامسال نقطه عطفی در تغییر فضای سیاسی جامعه باشد.


همبستگی زنان

Anonymous said...

عقب نشینی دانشگاه تربيت مدرس در برابر دانشجویان دختر
نوشته شده : سه شنبه ۱۴م آذر ۱۳۸۵ @ ۲:۵۹ ب.ظ، در رسته های : خبر، دانشگاه
توسط : خبرنامه امیرکبیر ، دنبال کردن نظرات به صورت RSS
طرح جلوگيری از ورود دانشجويان بدحجاب به دانشگاه تربيت مدرس لغو شد. محمد حسين يادگاری، معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه تربيت مدرس، اعلام کرد: وزارت علوم ابلاغيه‌ای را مبني بر عدم ورود دانشجويان بدحجاب به دانشگاه‌ها صادر نكرده است. بنابراين‌ دانشگاه نيز برنامه‌اي در اين زمينه نخواهد داشت.وزارت علوم برنامه‌ای براي جلوگيری از ورود دانشجويان بدحجاب به دانشگاه ندارد و به اين ترتيب از سوی وزارت علوم ابلاغيه‌ای مبني بر عدم ورود دانشجويان بدحجاب به دانشگاه‌ها صادر نشده و اين وزارتخانه اعلام كرده با اين دسته از دانشجويان بايد متمدن رفتار كرد.

چندي پيش محمد حسين يادگاری، معاون دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس در مصاحبه‌ای اعلام كرده بود كه دانشگاه تربيت مدرس با ورود دانشجويان بدحجاب به دانشگاه برخورد مي‌كند. او تاكيد كرده بود كه اجراي طرح جلوگيری از ورود دانشجويان دختر با پوشش نامناسب در دانشگاه تربيت مدرس از اول دی ماه اجرا مي‌شود.