بیانیه فعلان حقوق بشر در ایران، در حمایت از دانشجویان

دانشجویان قشر های آگاه و آزادی خواه که همواره علیه استبداد و نقض حقوق بشر در ایران مبارزه نمودند و در تاریخ میهنمان جایگاه خاصی دارند هر چند در این راه تعداد زیادی از آنها جان خویش را فدا نمودند و آخرین آنها تا کنون آقای محمدی ئ توکلی ( دانشگاه سبزوار) بود ولی در یک سال و نیم اخیر بصورت فزاینده ای حرکت های سرکوبگرانه ادامه یافته است.
قبل از شروع سال تحصیلی با احضار دانشجویان به کمیته ها انضباطی و گرفتن تعهد ، اخراج و ممانعت از ادامه تحصیل ، احضار توسط دادگاه انقلاب و پرونده سازی علیه آنها ، دستگیری و زندانی کردن دانشجویان ( دکتر کیوان انصاری ، خیرالله درخشندی ، ابوالفضل جهاندار ، کیانوش سنجری ، احمد باطبی ) و شیوه های مختلف تهدید از سوی وزارت اطلاعات بر دانشجویان ادامه دارد از طرفی دیگر جایگزین کردن روئسای دانشگاه ها از افراد نظامی و اطلاعاتی که فاقد هر گونه پیشینه دانشگاهی هستند ، انحلال و تخریب انجمن های دانشجویی (امیر کبیر ) ، تقویت انجمن های بسیج برای سرکوب دانشجویان و نهاد های موسوم به نهاد رهبری که بازوی دیگر سرکوب بوده و هماهنگ کننده سیستم های سرکوبگرانه در داخل دانشگاه علیه دانشجویان می باشد.
با وجود اینکه کمتر از سه ماه از آغاز سال تحصیلی می گذرد ما شاهد شیوه های جدیدی از سرکوب دانشجویان در ایران هستیم که اشکال مختلفی به خود می گیرد . آنها با نسب دوربین های مدار بسته در دانشگاه سعی در پادگانی کردن دانشگاه دارند.
ستاره دار کردن دانشجویان ، اخراج اساتید دانشگاه ها ، خبر باز نشسته کردن 53 تن از اساتید امیر کبیر مجموعه اقداماتی است که سعی در به وجود آوردن انقلاب فرهنگی دوم را دارند.
در هفته های اخیر با بقتل رساندن یکی از دانشجویان در سبزوار و عدم پیگیری جدی از سوی قوه قضائیه و وزارت علوم ، نشان از یک چراغ سبز برای اینگونه اقدامات است .

فعالان حقوق بشر در ایران ، روز 16 آذر را گرامی می دارد و با حضور بخش دانشجویی و تمامی اعضای آن سعی بر هر چه گسترده تر گرامی داشتن این روز را دارد و خواهان از بین بردن سرکوب های سیستماتیک که توسط مدیران نظامی اطلاعاتی منتصب شده و همچنین نهاد موسوم به رهبری و بسیج دانشجویی و نیروهای اطلاعاتی می باشد. و خواهان خروج تمامی نیروی های نظامی امنیتی از دانشگاه های کل کشور است.

No comments: