2 ماه بازداشت موقت برای کارگران بازداشت شده در سنندج!

به چیمن سلیمی همسر صدیق کریمی اعلام کردند
شیث امانی و صدیق کریمی بمدت 2 ماه تحت بازداشت موقت خواهند بود


امروز چیمن سلیمی همسر صدیق کریمی برای پیگیری وضعیت وی به شعبه دوم بازپرسی دادگاه عمومی میدان بسیج سنندج مراجعه کرد. قاضی این شعبه به خانم سلیمی اعلام کرد که در پرونده صدیق کریمی دو ماه بازداشت موقت قید شده تا ما تحقیقات خود را از ارگانهای مختلف در باره وی تمام بکنیم، در عین حال که پرونده صدیق در حال حاضر دست من نیست. بدنبال این پاسخ همسر صدیق کریمی به دادستانی شهر سنندج مراجعه کرد تا نامه ی خود را مبنی بر لغو بازداشت موقت صدیق کریمی به دادستانی بدهد. در غیاب دادستان، معاون وی با برخورد تندی به چیمن سلیمی اعلام داشت از دفتر من برو بیرون و دیگر اینطرفها پیدایت نشود، صدیق و شیث امانی همچنان در بازداشت خواهند ماند تا ما تکلیف آنها را روشن کنیم. ضمن اینکه در حال حاضر دنبال وکیل نیز نگردید هر وقت پرونده انها که ممکن است حتی یکسال طول بکشد تکمیل شد وکیل میتواند در پرونده دخالت بکند. با پیش آمدن این وضعیت چیمن سلیمی نیز به معاون دادستان اعلام کرد شما حق ندارید کسی را بمدت چندین ماه در بازداشت موقت نگه دارید و اگر همسر من جرمی مرتکب شده (که نشده) باید وی را تا زمان تکمیل پرونده و محاکمه آزاد کنید.

در کشوری که معاون دادستان از گرفتن نامه همسر یک زندانی پرهیز کرده و با برخورد تندی خواهان خروج وی از دفترش میشود و اعلام میدارد که شما حق ندارید به دفتر من برای پیگیری وضعیت همسر خود بیایید، آیا راهی جز اعتراض و تجمع برای کسی که خواهان رسیدگی به ابتدائی ترین حقوق خود است، باقی می ماند؟

اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار همچنانکه در قعطنامه مورخه 19/2/1386 به همراه خانواده های کارگران بازداشتی اعلام کرده است خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط شیث امانی و صدیق کریمی است و چنانچه آنان به زودی آزاد نشوند دست به تجمع اعتراضی گسترده تری خواهد زد.

اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار

23/2/1386

www.ettehade.com

No comments: