تعداد دانشجویان بازداشتی به 9 نفر رسید

به دنبال بازداشت سعيد ايزدبخش دانشجوي رشته روانشناسي دانشگاه علامه که شب گذشته از مقابل خوابگاه این دانشگاه توسط نیروهای ناشناس ربوده شد، صبح امروز مازيار سميعي از دانشكده اقتصاد و سعيد فيض‌الله‌زاده از دانشكده ادبيات مقابل دانشكده حقوق و علوم سياسي بازداشت شدند. هر سه دانشجوی بازداشت شده از فعالان انجمن اسلامی دانشگاه علامه هستند.

دانشگاه علامه از ابتدای هفته جاری و به دنبال اعلام حکم لغو مجوز انجمن این دانشگاه شاهد نا آرامنی های گسترده دانشجویی در دانشکده های مختلف خود بوده است. دانشجویان در واکنش به این اقدام دانشگاه ظهر دیروز در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه اقدام به برگزاری انتخابات آزاد کردند.

همچنین از صبح امروز دوشنبه تجمعهای دانشجویی در دانشکده های مختلف دانشگاه علامه ادامه یافته است که خبر بازداشت 3 دانشجوی این دانشگاه موجب افزایش خشم دانشجویان شده است.

از سوی دیگر صبح روز دوشنبه از دانشكده ادبيات دانشگاه علامه طباطبايي عليرضا ارشادي‌فر، سعيد فيض الله زاده، ماندانا چترچي، اميرحسين ايرجي، مجيد دري، كوروش جنتي و عليرضا موحدي و علیرضا موسوی به دانشگاه ممنوع الورود موقت شده اند همچنين از دانشكده اقتصاد مازيار سميعي،‌ آيدين اخوان، مهدي گلرو و از دانشكده علوم اجتماعي سيد كريمي، ممنوع الورود موقت شدند. دانشجویان ممنوع الورود شده ازر اعضای منتخب دانشجویان دانشگاه علامه برای شورای مرکزی انجمن اسلامی هستند.

از سوی دیگر 6 دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک همچنان در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برند و بدین شکل با بازداشت 3 دانشجوی دانشگاه علامه مجموع دانشجویان بازداشتی در روزهای اخیر به 9 نفر رسیده است.

No comments: