ادامه طرح مبارزه با بد حجابی در مشهد واکنش اعتراض آمیز مردم را در مقابل خشونت ورزی روزافزون پليس برانگیخت

با درگیری بین ماموران نیروی انتظامی و مردم در پی اقدام به دستگیری یک دختر و در ادامه آن یک پسر معترض، منطقه «بلوار سجاد» مشهد تا پاسی از شب متشنج بود.

مقارن ساعت هشت شب پنجشنبه عوامل نیروی انتظامی مستقر در تقاطع بزرگمهر وقتی می خواستند دختری را به علت بد حجابی به پاسگاه پليس منتقل کنند با مقاومت او روبرو شدند. پسر جوانی نيز نسبت به برخورد فیزیکی با این دختر اعتراض کرد که این به نوبه خود موجب برخورد پليس با وی شد و به این ترتیب ماموران درصدد جلب او نیز بر آمدند که با مقاومت وی مواجه شدند. این صحنه باعث شد تعدادی نزدیک به بیست نفر از عابران به دور آنها حلقه بزنند که این فرصت مناسبی برای فرار این جوان شد. یکی از افسران که در صدد دستگیری او بود با حمله به سمت وی سعی در جلوگیری از حرکت اش کرد که با توجه به حلقه بینندگان و رهگذران کنجکاو میسر نشد، لذا این مسئله موجب برخورد پليس با همین عابران گردید.

این برخورد که توام با استفاده از باتوم و اسپری خردل بود، بیشتر موجب تهيیج مردم حاضر در صحنه شد و عملا موضوع حضور آنها را تبدیل به یک اعتراض کرد. در این بین بسیاری با تماس های تلفنی به دیگر دوستان و آشنایانشان خبر این حادثه را داده بودند و این باعث شد که هر لحظه بر تعداد جمعیت حاضر بیفزاید. برخی در این بین با سوت زدن و «هو کردن» بیشتر باعث برخورد پليس شدند که حالا با اعلام آماده باش بر تعداد آنها نیز افزوده می شد. «نیروی انتظامی خجالت، خجالت» از جمله شعار هایی بود که مردم سر می دادند. این حرکت ها حتا باعث شد که در مقابل یکی از پاساژ های این خیابان با شلیک گاز اشک آور پليس نسبت به متفرق کردن مردم اقدام کند.


این وضعیت تا ساعت ده شب ادامه داشت که با افزایش تعداد پلیس های ضد شورش، بسیج اصناف و دانشجویی و استقرار آنها در مناطقی نظیر ساختمان هلال احمر و بانک های ملی و سپه از میزان جمعیت مردم کاسته شد و بینندگان و حاضران متفرق شدند. تا لحظه ارسال خبر علیرغم این درگیری ها گزارشی از دستگیری مردم داده نشده است.


دیر وقتی است که بنابر روش عملکرد نیروی انتظامی در شهر مشهد شبهای جمعه در مناطق پر تردد جوانان مانند خیابان های احمد آباد و بلوار سجاد که در شبهای تعطیل با حجم بالاتر رفت و آمد نیز روبروست، عوامل انتظامی و ارشادی این نیرو در گذرگاه ها مسنقر می شوند و با تیم های عملیاتی خود با مواردی که بد حجابی شناخته می شود برخورد می کنند. اخیرا این برخوردها پس از طرح مبارزه با بد حجابی از شدت بیشتری نیز برخوردار شده است و در اکثر موارد با تذکر و یا دستگیری توام است که تا ساعات پایانی شب ادامه دارد.

2 comments:

Anonymous said...

سرنوشت ما مردم ایران همین الان داره رقم می خوره نباید گذاشت این بی پدر و مادر ها این بلا را سر تک تک دختر و یا جوانی بیاورد . ما را نباید به قرون وسطی بکشانند . حجاب برگیران را باید دست جمعی انجام داد که هر تک نفری را نتوانند گوشه گیر بیاورند و سرکوب اش کنند. نباید گذاشت دختر ها تک نفره با این فشار ها روبرو شوند. باید همیشه مثل همین نمونه از حق انسانی همه دفاع کرد

Anonymous said...

tabloo on akse ke tablooe male iran nist ...migashti ye vaghii aghalan paida mikardiii tabloooooooooooo