ضرب و شتم شدید دو دانشجوی پلی تکنیک توسط انتظامات این دانشگاه

آرمان صداقتي» و «اسماعيل سلمانپور» اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير امروز هنگامي كه قصد ورود به دانشگاه را داشتند، خارج از دانشگاه مورد ضرب و شتم ماموران انتظامات قرار گرفتند.

این حمله بدین صورت بود که نیروهای انتظامات، بیرون دانشگاه، اسماعیل سلمانپور را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و زمانیکه وی در حین ضربات مشت و لگد این نیروها، بیهوش شد او را به روی زمین انداختند. همچنین در این حین با ضرب و شتم این نیروها عینک آرمان صداقتی دیگر عضو انجمن اسلامی دانشجویان نیز شکست که وی نیز بدلیل جراحات وارده به بیمارستان منتقل شد.

لازم به ذکر است که این چندمین بار است که نیروهای انتظامات بدستور رئیس دانشگاه اینچنین وحشیانه به دانشجویان پلی تکنیکی حمله می کنند و هر بار که این عمل آنها مورد اعتراض جامعه دانشگاهی قرار می گیرد، مدعی می شوند که این دانشجویان هستند که به نیروهای انتظامات حمله می کنند.

امروز نیز آرمان صداقتي و اسماعيل سلمانپور قصد ورود به دانشگاه را داشتند كه با برخورد انتظامات روبرو شدند و انتظامات پس از بستن در دانشگاه، اقدام به ضرب و شتم اين دو در بيرون از دانشگاه كرد.

سيد نريمان مصطفوي، عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير با اعلام اين خبر به خبرنگار “ايلنا”، گفت: سلمانپور بر اثر ضرب و شتم به شدت مضروب و بيهوش شد. اين دو دانشجو به بيمارستان مصطفي خميني منتقل شدند.

مصطفوي مجموعه مديريت دانشگاه را به پيروي از منطق توصيه كرد و افزود: از مسوولان دانشگاه و مسوولان دولت نهم كه به دليل عدم استقلال دانشگاه گردانندگان و تصميم‌‏گيران اصلي دانشگاه هستند، مي‌‏خواهيم مشت زنگ‌‏زده آهنين و ناكارآمد را دوباره نيازمايند و اگر اصل بر رعايت قانون است، به جاي برخوردهاي قضايي و امنيتي با دانشجويان، تخلفات مديريت دانشگاه را مورد بررسي قرار دهند.

وي افزود: انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير ۵۰۰ مورد تخلف مسوولان دانشگاه را فهرست كرده است كه به‌‏زودي آن را در اختيار مقامات قضايي قرار مي‌‏دهد.

گفتنی است همزمان جمعي از دانشجويان بسيجي دانشگاه اميركبير صبح امروز در اعتراض به ضعف وزارتخانه علوم در برابر آشوب و اغتشاش در دانشگاه اميركبير، در مقابل ساختمان مركزي اين وزارتخانه در شهرك غرب تجمع كرده اند.

آنها بر اساس انتشار فيلمي خود ساخته که در آن مدعی شده است دانشجویان نیروهای انتظامات را ضرب و شتم می کنند تجمع کرده اند.

به نظر می رسد هماهنگی نیروهای بسیج و مدیریت دانشگاه در اعتراض به وزارت علوم برای انحراف افکار عمومی صورت گرفته است. نیروهای بسیجی در حالی در تلاش اند دانشجویان پلی تکنیکی را متهم جلوه دهند که این دانشجویان هر روزه با ضرب و شتم انتظامات مواجه اند.

No comments: