85 كارگر آونكان اخراج شدند و 110 كارگر ديگر اخراج مي شون

اراك- خبرگزاري كار ايران

يك عضو شوراي اسلامي كار شركت آونكان اراك گفت: 85 كارگر قراردادي اين شركت از سوي كارفرما اخراج شدند و 110 كارگر ديگر نيز در ليست اخراجي‌‏ها قرار دارند كه پايان قرارداد كارشان ظرف چند روز آينده است.
به گزارش ايلنا، اين نماينده كارگران آونكان، در گفت و گو با خبرنگار گروه كارگري ايلنا، افزود: مدير كارخانه در دستور العملي به كارگزيني شركت آونكان ابلاغ كرده كه با كليه كارگراني كه قرارداد آنها به پايان رسيده، فسخ قرارداد نموده و قرارداد جديد منعقد نشود.
وي گفت: كارگران اخراجي به نشانه اعتراض در مقابل شركت تجمع كردند كه ما از آنها خواستيم بدون هر گونه فرصت دهي به كساني كه مي‌‏خواهند كارگران را آشوب طلب معرفي كنند، متفرق شوند تا شوراي اسلامي كار واحد پيگير كار ‌‏آنان شود.
اين عضو شوراي اسلامي كار شركت آونكان ادامه داد: در خصوص اين تصميم‌‏گيري ناعادلانه مديرعامل واحد، اعتراض خود را به استانداري، فرمانداري و اداره كل كار استان منتقل كرده‌‏ايم كه تا اين لحظه حتي يك نفر براي شنيدن صحبت‌‏ها يا پاسخگويي به مطالبات بر حق ما به شركت نيامده است.
وي با نگراني از سرانجام كاري كارگران اين شركت، گفت: 400 كارگر ديگر تا 30 روز آينده قرارداد كاريشان به اتمام مي‌‏رسد و در صورت اجراي نامه مديرعامل 400 كارگر در معرض خطر بيكاري قرار خواهند گرفت.
وي تصريح كرد: هيچ كدام از كارگران به دليل نبود امنيت شغلي روحيه كار ندارند و قرار است بعد از ظهر روز شنبه با تجمع در مسجد شركت، فرياد مظلوميت خودشان را با دعاي توسل به درگاه خدا برسانند، چرا كه هيچيك از مسوولين استان با وجود مطلع بودن از وضعيت خطرناك شغلي كارگران، تاكنون اقدامي جهت حل مشكلات آنها نكرده‌‏اند.
اين عضو شوراي اسلامي كار شركت آونكان، مدرك تحصيلي 85 كارگر اخراج شده را ديپلم و بالاتر از ديپلم عنوان كرد و افزود: تاكنون آرام اعتراض كرده‌‏ايم تا ما را متهم به اغتشاش نكنند، اما اگر حرف ما و فرياد حق طلبي‌‏مان به درگاه خداوند جرم است، ما را به گلوله ببندند، مرگ براي ما بهتر از خجالت كشيدن در پيش زن و فرزندانمان است.
عضو شوراي اسلامي كار شركت آونكان افزود: درخواست هايمان را از مسوولان خواسته‌‏ايم و ديگر از هيچ مسوولي كمك نمي‌‏خواهيم، بلكه از خدا مي ‌‏خواهيم تا حق ما را از كساني كه زمينه بيكاري‌‏مان را فراهم مي‌‏كنند، بستاند .

No comments: