در برابر چکمه پوشان مي ايستيم

حسن زارع زاده اردشير

بيش از 40 نفر از دانشجويان دانشگاه اميركبير روز گذشته به كميته انضباطي اين دانشگاه فراخوانده شدند. در همين حال تعدادي از دانشجويان در اعتراض به بازداشت دانشجويان دست به تجمع زدند و چند دانشجو با محروميت هاي تحصيلي روبرو شدند.

احضار بيش از 40 نفر از دانشجويان دانشگاه اميركبير پس از آن صورت مي گيرد که به گفته يکي از اين دانشجويان، انها چند روز پيش در مراسم تريبون آزاد شوراي صنفي و انجمن اسلامي منتخب دانشجويان، شناسايي شدند. در بين احضار شدگان تعدادي از اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي منتخب دانشجويان نيز ديده مي شوند.

روز گذشته همزمان با احضار اين دانشجويان، علي صابري، دبير سابق انجمن اسلامي منتخب دانشجويان دانشگاه اميركبير به يك ترم تعليق و محروميت از تحصيل و محمداسماعيل سلمان‌‏پور، عضو شوراي عمومي انجمن اسلامي دانشگاه اميركبير به سه ترم محروميت از تحصيل محكوم شدند.

در همين ارتباط علي صابري به ايلنا، گفت: "پس از ورود به دانشگاه اين حكم به صورت تلفني به من ابلاغ شد." وي دليل صدور اين حكم را وقايع خرداد سال گذشته دانست و افزود: "حكم اوليه يك ترم تعليق مرا تير ماه سال گذشته اعلام كردند اما تاكنون اجرا نشده بود و اين ترم که قرار بود فارغ‌‏التحصيل شوم، با اجراي اين حكم فارغ‌‏التحصيلي من يك ترم به تعويق مي‌‏افتد."

دبير سابق انجمن اسلامي منتخب دانشجويان در ادامه گفت: "هفته گذشته نيز در تماس با محل كار پدرم، خانواده‌‏ام را تحت فشار گذاشته‌‏اند كه در صورتي كه مرا از خوابگاه در تهران به مشهد بازنگردانند، از دانشگاه اخراج مي‌‏شوم."

همچنين محمداسماعيل سلمان‌‏پور که تنها دو ترم براي اتمام تحصيل فرصت داشت، گفت: "به خاطر احضار قبلي در دي ‏ماه سال 85، به يك ترم محروميت از تحصيل به صورت تعليقي مواجه شده ام."

وي افزود: "هفته پيش عده‌‏اي ناشناس با خانه ما در ساري تماس گرفتند و به پدرم خبر دادند كه من در زندان اوين به سر مي‌‏برم كه اين مساله باعث بدحال شدن پدرم و بستري شدن وي در بيمارستان شد."

سلمان‌‏پور تصريح كرد: "زماني كه بنده در بيمارستان كنار پدرم بودم، كميته انضباطي دانشگاه اميركبير به خاطر وقايع اخير تشكيل جلسه داد و به طور غيابي محكوميت قبلي من را از حال معلق درآورد و علاوه بر آن، در حكم اوليه خود دو ترم تعليق ديگر از تحصيل با احتساب سنوات را به آن اضافه كرد."

سناريويي از پيش طراحي شده

در همين حال جمعي از دانشجويان دانشگاه اميركبير در اعتراض به بازداشت شش دانشجوي اين دانشگاه، در صحن دانشگاه دست به تجمع زدند.

يکي از اعضاي انجمن اسلامي منتخب دانشجويان در همين زمينه به روز گفت: "حدود دو هفته است که عده اي با جعل لوگوي 4 نشريه دانشجويي پروژه اي عليه اين دانشگاه آغاز کرده اند که چون ماهيت آن روشن شده، از روي عصبانيت دانشجويان را مي گيرند تا بلکه زير فشار آنها را وادار به اعتراف کنند."

اين دانشجوي دانشگاه امير کبير افزود: "ما در اعتراض به اين وضعيت ظهر روز يکشنبه در صحن دانشگاه از ساعت 11 و سي دقيقه به مدت دو ساعت تجمع آرامي برگزار کرديم تا اعلام کنيم در برابر برخورد با دانشجويان سکوت نمي کنيم."

همچنين به گزارش ايلنا، تجمع‌كنندگان عكس‌هاي دانشجويان بازداشت شده دانشگاه اميركبير را در بردهاي دانشگاه چسبانده و خبرهاي و اتفاقات هفته گذشته را براي اطلاع رساني در اختيار دانشجويان قرار داده اند.

از سويي ديگر، انجمن اسلامي منتخب دانشجويان دانشگاه امير کبير ديروز در يک بيانيه تحليلي در خصوص سناريوي جعل نشريات دانشجويي اين دانشگاه، اقدامات انجام شده عليه دانشجويان را سناريويي از پيش طراحي شده و در راستاي انقلاب فرهنگي دوم خواند.

در بخشي از اين بيانيه آمده است: "طراحان امنيتي پروژه جعل نشريات دانشجويي به منظور ايجاد فضاي رعب و وحشت در دانشگاه و در حالي که از واکنش دانشجويان در هول و هراس به سر مي برند، به منظور برگرفتن تنها ابزار دانشجويان اين ديار که همانا اعتراض کردن و فرياد زدن عليه ظلمي است که بر ايشان مي رود، در پي دستگيري ۷ دانشجوي پلي تکنيکي و القاي ناجوانمردانه اتهام جعل نشريات به دانشجويان مظلوم، طي اظهاراتي که گويي پرده از سناريوي شوم ديگري برمي گيرد، خبر از توطئه عده اي جهت به آشوب کشيدن فضاي دانشگاه ها مي دهند. انجمن اسلامي دانشجويان اعلام مي نمايد که اعتراضات دانشجويي همواره آشکار، روشن و بدون پرده پوشي اعلام و اجرا شده است و براي اعتراض به ظلمي روزافزوني که بر دانشجويان مي رود، نيازي به توطئه چيني نيست. آنان که به خيال خام خود قصد دارند با اين به اصطلاح پيش گويي ها صداي اعتراض دانشجويان را در گلو خفه کنند در مسيري اشتباه گام برمي دارند. دانشجويان مسلما در هفته هاي آتي نسبت به اين همه ناجوانمردي که بر حقشان روا داشته شده، اعتراضات مدني و آرام خود را پي خواهند گرفت و در مقابل آشوب طلبان، عملگان بي همت و چکمه پوشان بي غيرت با تمام توان ايستادگي خواهند کرد."

No comments: