شوراي هماهنگي و نظارت بر طرح توسعه و تحكيم حجاب در آموزش و پرورش تشكيل شد
مديركل دفتر امور زنان آموزش و پرورش گفت: شوراي هماهنگي, نظارت و ارزيابي بر طرح توسعه و تحكيم حجاب و عفاف با حضور معاونان وزير, به رياست معاون پرورشي و دبيري مديركل دفتر امور بانوان در وزارت آموزش و پرورش تشكيل شد.
سويزي, مديركل دفتر امور زنان آموزش و پرورش، در گفت و گو با خبرنگار ايلنا, گفت: شوراي هماهنگي نظارت و ارزيابي بر طرح توسعه و تحكيم حجاب, در قالب انجام وظايف خود، مصوباتش را به سازمانهاي آموزش و پرورش سراسر استانها ابلاغ و اجراي اين مصوبات را پيگيري ميكند.
وي افزود: وظيفه اين شورا كه در سطح عالي مديريتي در آموزش و پرورش تشكيل شده، سياستگذاري در حوزه تحكيم حجاب و عفاف است كه نمونه آن در سطحي كوچكتر در استانها و به رياست, رييس سازمان آموزش و پرورش استان تشكيل شده است.
سويزي با اشاره به فعاليت چهار ماهه شوراي هماهنگي و نظارت بر طرح توسعه و تحكيم حجاب، خاطرنشان كرد: در طول فعاليت اين شورا آييننامه آن به تصويب رسيده، شيوهنامه آن نيز تدوين و به سازمانها ابلاغ شده است.
مديركل دفتر امور زنان آموزش و پرورش افزود: در قالب اين شورا، برنامه عملي پيشنهادي آموزش و پرورش در حوزه حجاب و عفاف در 50 بند تدوين شده كه از سوي بخشهاي مربوطه در آموزش و پرورش به استانها ابلاغ خواهد شد.
وي با اشاره به قدمت 10 ساله طرح توسعه و تحكيم حجاب و عفاف يادآور شد: براساس اين طرح، وظايفي بر عهده دستگاهها و نهادهاي اجرايي و دولتي قرار داده شده است كه آموزش و پرورش نيز در اين حوزه وظايف مربوط به خود را خواهد داشت.
سويزي خاطرنشان كرد: براساس طرح توسعه و تحكيم عفاف و حجاب براي آموزش و پرورش در 21 بند وظايفي تعيين شده كه بايد به آن پرداخته شود.
مديركل دفتر امور زنان آموزش و پرورش، با اشاره به اينكه موضوع حجاب مسالهاي فراجنسيتي است، افزود: در محتواي دروس, پژوهشها, برنامهريزيهاي فرهنگي در بخشهاي مختلف, آموزش عمومي و آموزش دوره متوسطه موضوع حجاب و عفاف مورد توجه قرار ميگيرد.
وي گفت: فرهنگ حجاب به حوزه زنان و مردان مربوط ميشود، اما در زنان از جايگاه بارز و ويژهتري برخوردار است.
سويزي با تاكيد بر برنامههاي فرهنگي آموزش و پرورش در حوزه تحكيم حجاب و عفاف، تصريح كرد: در آموزش و پرورش عمدتاً انجام كارهاي فرهنگي و باورپذير كردن دانشآموزان در مقوله حجاب مورد توجه است و بايد برنامههاي ما در اين حوزه ارائه و پيشنهاد شود.
مديركل دفتر امور زنان آموزش و پرورش، با اشاره به اينكه آموزش و پرورش در بحث پوشش با معضلي مواجه نيست، گفت: در مقوله پوشش, بهينهترين و مناسبترين نوع پوشش از نظر رعايت نكات شرعي و عرفي مربوط به كارمندان و كاركنان حوزه آموزش و پرورش است.
به گفته وي، آموزش و پرورش نسبت به ساير سازمانها و نهادها در اجراي طرح توسعه و تحكيم حجاب و عفاف حركت پيشتازانه داشته و اقدامات ملموسي را در اين حوزه انجام داده است.
سويزي در خصوص چگونگي ايجاد گرايش در دانشآموز براي استفاده از پوششهاي مناسب با عرف، يادآور شد: حسن ايجاد باورپذيري در دانشآموزان و كار فرهنگي در اين حوزه بايد قدرت پاسخگويي به سوالات دانشآموزان كه نسل جوان اين كشور هستند، وجود داشته و فرآوردههاي فرهنگي نيز قدرت متقاعدسازي دانشآموزان را داشته باشد.
وي با اشاره به اينكه نبايد نسل جوان را از حق پاسخگويي به سوالاتشان محروم كرد، افزود: حق پاسخگويي به سوالات حقي است كه ما خود نيز از آن بهرهمند بودهايم و بايد اين حق را براي دانشآموزان و نسل جوان امروز هم قائل شويم.
مديركل دفتر امور زنان آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: هدف ما در اجراي طرح توسعه و تحكيم حجاب و عفاف در آموزش و پرورش آن است كه برنامهريزيهاي متنوع فرهنگي در مدارس صورت گيرد و ثقل برنامهريزيها به سمتي باشد كه فرآوردههاي توليدي قدرت متقاعدسازي به مبناي استدلالهاي هنري را داشته باشد.
وي افزود: به منظور انجام مقوله فرهنگسازي و متقاعدسازي دانشآموزان در صدد هستيم، يونيفورمهاي مناسبي براي آنان طراحي شود كه ضمن رعايت چارچوبهاي شرعي زيبايي و شادابيهاي لازم را نيز داشته باشد.
مديركل دفتر امور زنان آموزش و پرورش گفت: به منظور طراحي يونيفورمهاي مناسب، نمايشهايي از لباس دانشآموزي برگزار ميشود تا به فرهنگسازي در اين حوزه كمك كند.
سويزي تصريح كرد: آموزش و پرورش به دليل ماهيت خاص خود هيچگاه نميتواند با ضربالاجل طرحهاي فرهنگي را اجرا كند و به همين دليل در آموزش و پرورش موضوع طرح ارتقاي امنيت ملي به شكل اجرايي در سطح جامعه مطرح نبوده است.
سويزي, مديركل دفتر امور زنان آموزش و پرورش، در گفت و گو با خبرنگار ايلنا, گفت: شوراي هماهنگي نظارت و ارزيابي بر طرح توسعه و تحكيم حجاب, در قالب انجام وظايف خود، مصوباتش را به سازمانهاي آموزش و پرورش سراسر استانها ابلاغ و اجراي اين مصوبات را پيگيري ميكند.
وي افزود: وظيفه اين شورا كه در سطح عالي مديريتي در آموزش و پرورش تشكيل شده، سياستگذاري در حوزه تحكيم حجاب و عفاف است كه نمونه آن در سطحي كوچكتر در استانها و به رياست, رييس سازمان آموزش و پرورش استان تشكيل شده است.
سويزي با اشاره به فعاليت چهار ماهه شوراي هماهنگي و نظارت بر طرح توسعه و تحكيم حجاب، خاطرنشان كرد: در طول فعاليت اين شورا آييننامه آن به تصويب رسيده، شيوهنامه آن نيز تدوين و به سازمانها ابلاغ شده است.
مديركل دفتر امور زنان آموزش و پرورش افزود: در قالب اين شورا، برنامه عملي پيشنهادي آموزش و پرورش در حوزه حجاب و عفاف در 50 بند تدوين شده كه از سوي بخشهاي مربوطه در آموزش و پرورش به استانها ابلاغ خواهد شد.
وي با اشاره به قدمت 10 ساله طرح توسعه و تحكيم حجاب و عفاف يادآور شد: براساس اين طرح، وظايفي بر عهده دستگاهها و نهادهاي اجرايي و دولتي قرار داده شده است كه آموزش و پرورش نيز در اين حوزه وظايف مربوط به خود را خواهد داشت.
سويزي خاطرنشان كرد: براساس طرح توسعه و تحكيم عفاف و حجاب براي آموزش و پرورش در 21 بند وظايفي تعيين شده كه بايد به آن پرداخته شود.
مديركل دفتر امور زنان آموزش و پرورش، با اشاره به اينكه موضوع حجاب مسالهاي فراجنسيتي است، افزود: در محتواي دروس, پژوهشها, برنامهريزيهاي فرهنگي در بخشهاي مختلف, آموزش عمومي و آموزش دوره متوسطه موضوع حجاب و عفاف مورد توجه قرار ميگيرد.
وي گفت: فرهنگ حجاب به حوزه زنان و مردان مربوط ميشود، اما در زنان از جايگاه بارز و ويژهتري برخوردار است.
سويزي با تاكيد بر برنامههاي فرهنگي آموزش و پرورش در حوزه تحكيم حجاب و عفاف، تصريح كرد: در آموزش و پرورش عمدتاً انجام كارهاي فرهنگي و باورپذير كردن دانشآموزان در مقوله حجاب مورد توجه است و بايد برنامههاي ما در اين حوزه ارائه و پيشنهاد شود.
مديركل دفتر امور زنان آموزش و پرورش، با اشاره به اينكه آموزش و پرورش در بحث پوشش با معضلي مواجه نيست، گفت: در مقوله پوشش, بهينهترين و مناسبترين نوع پوشش از نظر رعايت نكات شرعي و عرفي مربوط به كارمندان و كاركنان حوزه آموزش و پرورش است.
به گفته وي، آموزش و پرورش نسبت به ساير سازمانها و نهادها در اجراي طرح توسعه و تحكيم حجاب و عفاف حركت پيشتازانه داشته و اقدامات ملموسي را در اين حوزه انجام داده است.
سويزي در خصوص چگونگي ايجاد گرايش در دانشآموز براي استفاده از پوششهاي مناسب با عرف، يادآور شد: حسن ايجاد باورپذيري در دانشآموزان و كار فرهنگي در اين حوزه بايد قدرت پاسخگويي به سوالات دانشآموزان كه نسل جوان اين كشور هستند، وجود داشته و فرآوردههاي فرهنگي نيز قدرت متقاعدسازي دانشآموزان را داشته باشد.
وي با اشاره به اينكه نبايد نسل جوان را از حق پاسخگويي به سوالاتشان محروم كرد، افزود: حق پاسخگويي به سوالات حقي است كه ما خود نيز از آن بهرهمند بودهايم و بايد اين حق را براي دانشآموزان و نسل جوان امروز هم قائل شويم.
مديركل دفتر امور زنان آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: هدف ما در اجراي طرح توسعه و تحكيم حجاب و عفاف در آموزش و پرورش آن است كه برنامهريزيهاي متنوع فرهنگي در مدارس صورت گيرد و ثقل برنامهريزيها به سمتي باشد كه فرآوردههاي توليدي قدرت متقاعدسازي به مبناي استدلالهاي هنري را داشته باشد.
وي افزود: به منظور انجام مقوله فرهنگسازي و متقاعدسازي دانشآموزان در صدد هستيم، يونيفورمهاي مناسبي براي آنان طراحي شود كه ضمن رعايت چارچوبهاي شرعي زيبايي و شادابيهاي لازم را نيز داشته باشد.
مديركل دفتر امور زنان آموزش و پرورش گفت: به منظور طراحي يونيفورمهاي مناسب، نمايشهايي از لباس دانشآموزي برگزار ميشود تا به فرهنگسازي در اين حوزه كمك كند.
سويزي تصريح كرد: آموزش و پرورش به دليل ماهيت خاص خود هيچگاه نميتواند با ضربالاجل طرحهاي فرهنگي را اجرا كند و به همين دليل در آموزش و پرورش موضوع طرح ارتقاي امنيت ملي به شكل اجرايي در سطح جامعه مطرح نبوده است.
No comments:
Post a Comment