قاضی حداد پيش از شروع مراحل دادرسی و تحقیق قضایی دانشجويان در بند را مقصر خواند

با بازداشت 3 دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک در عصر روز چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه تعداد دانشجویانی که هم اینک در زندان اوین در بازداشت موقت بسر می برند به 7 دانشجو رسید.

در حال حاضر بجز احمد قصابان ، مقداد خلیل پور، مجید شیخ پور و پویا محمودیان 4مدیرمسئول نشریات دانشجویی دانشگاه پلی تکنیک که 2تن از آنان با آرای بالای دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک به عضویت شورای مرکزی انجمن این دانشگاه انتخاب شده اند، مجید توکلی دیگر عضو منتخب انجمن پلی تکنیک و بابک زمانیان مسئول روابط عمومی انجمن پلی تکنیک در زندان اوین بسر می برند.

همچنین زینب پیغمبر زاده دانشجوی دانشگاه تهران و عضو کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت نیز روز دوشنبه بدلیل عدم تودیع وثیقه 20 میلیون تومانی در خصوص پرونده تجمع زنان در 13 اسفند ماه در برابر دادگاه انقلاب، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. از سوی دیگر قاضی حداد معاون امنیت دادستان تهران در مصاحبه ای با فارس از ادامه بازداشت دانشجویان خبر داد و گفت:علاوه بر پنج نفر دستگير شده چند نفر ديگر نيز در اين ارتباط شناسايي شدند كه احتمالاً به زودي دستگير شوند.

وي در خصوص قبول اين اقدام موهن از سوي افراد دستگير شده گفت: به لحاظ خباثت و عنادي كه در اين نشريات نسبت به اسلام و مقدسات شده است هيچ كدام از مديران مسئول دستگير شده حاضر نيستند كه مسئوليت اين كار را بر عهده بگيرند.

حداد اظهار داشت: اين افراد با رد اتهامات خود مدعي هستند كه كسان ديگري به نام اين مديران مسئول نشريات دانشجويي اقدام به انتشار مطالب در نشريات كرده‌اند ولي ما اعتقاد داريم كه اين كار قطعاً توسط مديران مسئول نشريات صورت گرفته است.

وي افزود: با توجه به سابقه نشريه و مطالب قبلي منتشر شده در اين نشريات نشان مي‌دهد كه مطالب قبلي نيز به چاپ اين گونه مطالب گرايش داشته است. لذا چاپ اين مطالب قطعاً كار اين افراد بوده است.

گفتنی است قاضی حداد نامی آشنا برای فعالان دانشجویی در سالهای اخیر بوده است. وی در جریان نا آرامیهای دانشجویی در سال 82 حکم بازداشت بسیاری از دانشجویان از جمله اعضای شورای مرکزی وقت دفتر تحکیم وحدت را صادر کرد.

No comments: