8 نفر از کارگران بازداشت شده در اول ماه مه سنندج ، روز پنج شنبه آزاد شدند

روز پنج شنبه مورخه 20/2/1386 در ساعت 3 بعد از ظهر 8 نفر از کارگران بازداشت شده در اول ماه مه سنندج، در میان استقبال گرم و پرشور اعضای اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار و خانواده هایشان آزاد شده و توسط آنان تا منازل شان همراهی شدند. این کارگران که بمدت 10 روز بدلیل برگزاری مراسم اول ماه مه در سنندج بازداشت شده بودند هر کدام با قرار کفالت پنج میلیون تومانی آزاد شدند. اتهام این کارگران اخلال در نظم عمومی عنوان شده است. لازم به یادآوری است که روز قبل خالد سواری نایب رئیس اتحادیه با قرار کفالت پنج میلیون تومانی آزاد شده بود و صدیق سبحانی هم به دلیل اشکال در سند کفالت روز شنبه آزاد خواهد شد. اسامی کارگران آزاد شده در روز پنج شنبه به شرح زیر است:

اقبال لطيفي – يدالله مرادي – طیب مولایی – فارس گویلیان - صدیق امجدی - حبیب الله کلکانی - محی الدین رجبی - طیب چتانی

در پی بازداشت این کارگران در اول ماه مه امسال اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار طی نامه ای به کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری خواهان اعتراض این کنفدراسیون و سایر سازمانهای کارگری به بازداشت این کارگران شده بود و روز پانزده اردیبهشت ماه نیز این اتحادیه در اعتراض به بازداشت کارگران در اوله ماه مه، طی فراخوانی به همراه خانواده های کارگران بازداشتی اقدام به تجمع اعتراض آمیز در مقابل دادگاه میدان بسیج سنندج کرد. همچنین در قطعنامه تجمع پایانی مورخه 19/2/1386 اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار وخانواده های کارگران بازداشتی در مقابل دادگاه، بار دیگر بر خواست آزادی فوری این کارگران تاکید شده بود.

اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار ضمن ابراز خرسندی از آزادی اعضای خود و کلیه کارگران بازداشت شده، به مبارزه خود برای آزادی شیث امانی رئیس هیئت مدیره اتحادیه و صدیق کریمی عضو هیئت مدیره اتحادیه ادامه خواهد داد.

لازم به یادآوری است که به شیث امانی علاوه بر اتهام اخلال در نظم عمومی، اتهامی نیز تحت عنوان "تحریک کارگران علیه دولت" وارد کرده اند.

برگزاری مراسم اول ماه مه، بر پایی تشکل کارگری و تجمعات اعتراض آمیز، حق مسلم کارگران است و ما وارد کردن هرگونه اتهام واهی به شیث امانی و سایر اعضای اتحادیه را بشدت محکوم میکنیم و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آنان هستیم.

در این راستا، این اتحادیه به اقدامات اعتراضی خود تا آزادی شیث امانی و صدیق کریمی ادامه خواهد داد و در صورت عدم آزادی آنان در طی روزهای آینده اقدامات اعتراضی خود را تشدید خواهد کرد.

زنده باد اول ماه مه
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار
22/2/1386

www.ettehade.com
k.ekhraji@gmail.com

No comments: