عزیزی: مسوولان قضايي پرونده دانشجويان را بي‌‏طرفانه پيگيري كنند

نايب دبير انجمن اسلامي منتخب دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير گفت: جرياني كه از چندي پيش و قبل از جعل نشريات دانشجويي، تمام تلاش خود را بر گرفتن بهانه‌‏اي از فعالان دانشجويي پلي‌‏تكنيك كرده بود، سرانجام شكست خورد و خود دست به برپاكردن غائله‌‏اي زد تا فعالان دانشجويي اميركبير را برانداز و غيرمعتقد به اسلام و مباني آن نشان دهد.

علي عزيزي در گفت‌‏وگو با خبرنگار “ايلنا”، هدف اين جريان را توجيه نوع برخورد سركوبگرانه با فعاليت‌‏هاي مستقل دانشجويان خواند و افزود: اين جريان براي كسب منافع جناحي خود چنين كرد كه البته با هوشياري دوباره دانشجويان شكست خورد.

وي با اظهار اميدواري نسبت به اينكه قضات تحت‌‏تأثير اين جوسازي‌‏ها قرار نگيرند، از تلاش براي انشاي نامه‌‏هايي محرمانه به مقامات مسؤول در رده‌‏هاي بالاي حكومتي خبر داد كه در آن ضمن بيان مواضع انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير و تشريح اتفاقات اخير، پيگيري بي‌‏طرفانه اين پرونده خواسته شده است.

نايب دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير گفت: سؤال و جواب‌‏هايي كه از مديران مسؤول نشريات در روز نخست حضور مديران مسؤول در دادگاه پرسيده شد، شك‌‏برانگيز بود.

عزيزي با بيان اينكه برخي از بازپرسان دادگاه، فعاليت مديران مسؤول نشريات را در انجمن اسلامي دانشجويان زير سؤال برده بودند، گفت: عجيب به نظر مي‌‏رسد كه دادگاه به اين‌‏صورت در مسايل و مشكلات درون دانشگاه دخالت مي‌‏كند.
وي افزود: دخالت دادگاه در مسأله انجمن اسلامي اشتباه است و موجب انحراف پرونده از سير طبيعي خود مي‌‏شود و دادگاه بايد بي‌‏طرفي خود را در اين‌‏گونه مسايل حفظ كند.

عزيزي اظهارات حداد، معاون امنيت دادستان تهران مبني بر مقصر دانستن مديران مسؤول نشريات را كه پيش از تكميل بازپرسي و تشكيل دادگاه انجام شده بود، رد كرد و افزود: اين نوع موضع‌‏گيري تنها اين شائبه را ايجاد مي‌‏كند كه آيا استقلال دادگاه در پيگيري اين پرونده لحاظ مي‌‏شود يا خير؟

وي افزود: اين‌‏گونه اظهارات يك‌‏جانبه بدون در نظر گرفتن سير قضايي پرونده و توجه به مدارك و مستندات، نشانه‌‏اي از دخالت در روند بي‌‏طرفانه پرونده است.

No comments: