احکام سنگین کمیته انضباطی دانشگاه امیرکبیر ادامه دارد: محکومیت ۶ نفر دیگر از دانشجویان به محرومیت از تحصیل و تسهیلات رفاهی دانشگاه

در ادامه موج سنگین برخورد با دانشجویان دانشگاه امیرکبیر امروز احکام ۶ نفر دیگر از دانشجویان به ایشان ابلاغ شد. این احکام شامل محرومیت از تحصیل و تسهیلات رفاهی دانشگاه است. روز گذشته برای دو نفر دیگر از دانشجویان چنین احکامی صادر شده بود و گفته می شود صدور احکام مشابه برای دیگر دانشجویان در روزهای آینده ادامه خواهد یافت.

حکم «دو ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات» و همچنین «محرومیت از تسهیلات رفاهی دانشگاه تا پایان تحصیل» برای عباس حکیم زاده، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی امیرکبیر، به صورت قطعی و لازم الاجرا به این دانشجو ابلاغ شد. پیش از این عباس حکیم زاده، در ترم گذشته به محرومیت موقت از تحصیل محکوم و به دانشگاه ممنوع الورود شد. با تایید این حکم، مدت محرومیت این عضور شورای مرکزی انجمن اسلامی امیرکبیر به سه ترم می رسد. لازم به ذکر است علاوه بر صدور حکم فوق احضاریه جدیدی نیز برای این فعال دانشجویی صادر شده که روز گذشته به وی ابلاغ شد.

همچنین بیژن پوریوسفی، عضو شورای عمومی انجمن اسلامی پلی تکنیک، نیز به «دو ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات و محرومیت از تسهیلات رفاهی دانشگاه تا پایان تحصیل» محکوم شد. این حکم اولیه و قابل تجدیدنظرخواهی است. علاوه بر حکم فوق احضاریه جدیدی به بیژن پوریوسفی داده شده که بایستی وی طی روزهای آینده برای اطلاع از موارد اتهامی جدید خود در کمیته انضباطی حاضر شود.

در ادامه موج صدور احکام سنگین برای دانشجویان، ابراهيم رحماني، نايب دبير شوراي صنفي دانشگاه، به يك ترم محروميت از تحصيل به صورت معلق محكوم شد. ورود ابراهيم رحماني به دانشگاه از ۱۵ ارديبهشت ماه بدون حكم ممنوع شده است اما روز گذشته حكم قطعي وي صادر شد. رحماني بار ديگر به كميته انضباطي احضار شده است و بايد روز چهارشنبه، بيست و ششم ارديبهشت ماه به كميته انضباطي مراجعه كند.

همچنين سجاد ويس‌‏مرادي، عضو جديد شوراي مركزي انجمن اسلامي، به دو ترم محروميت از تحصيل با احتساب سنوات و محروميت از كليه امكانات رفاهي تا پايان تحصيلات محكوم شده است. وي احضاريه مجددي نيز از سوي كميته انضباطي دارد.

بهزاد حیدری، عضو دیگر شورای عمومی انجمن اسلامی امیرکبیر، به «یک ترم محرومیت از تحصیل» محکوم شد. حکم اولیه بهزاد حیدری پیش از این صادر شده بود که پس از اعتراض وی به حکم اولیه، حکم قطعی وی امروز صادر شد.

صدیقه بیگدلی، دیگر عضو شورای عمومی انجمن اسلامی، به «محرومیت از تسهیلات رفاهی دانشگاه تا پایان تحصیل» محکوم شد. حکم صادره برای این دانشجو قطعی و لازم الاجراست. صدیقه بیگدلی نیز مانند دیگر دانشجویان علاوه بر حکم فوق احضاریه جدید نیز برایش صادر شده است.

روز گذشته نیز احکام یک ترم محرومیت از تحصیل برای علی صابری، دبیر انجمن اسلامی امیرکبیر، و سه ترم محرومیت از تحصیل برای محمداسماعیل سلمانپور، عضو شورای عمومی انجمن اسلامی، صادر شد. با صدور احکام فوق با توجه به این که هر دانشجوی دوره کارشناسی مجاز است حداکثر طی ۱۲ ترم واحدهای درسی خود را بگذارند، فعالین دانشجویی دانشگاه امیرکبیر همگی در آستانه اخراج قرار گرفته اند.

در هفته جاری بیش از ۴۰ نفر از دانشجویان امیرکبیر به کمیته انضباطی احضار شدند و شنیده ها حاکی از آن است که صدور احکام سنگین برای این دانشجویان در روزهای آینده ادامه دارد. رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر، با صدور احکام سنگین انضباطی برای دانشجویان به نوعی در راستای شعار انقلاب فرهنگی دوم گام برمی دارد

No comments: