ضرب و شتم دانشجویان دانشگاه امیرکبیر توسط نیروهای انتظامات این دانشگاه

«آرمان صداقتي» و «اسماعيل سلمانپور» اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير امروز هنگامي كه قصد ورود به دانشگاه را داشتند، خارج از دانشگاه مورد ضرب و شتم ماموران انتظامات قرار گرفتند.

این حمله بدین صورت بود که نیروهای انتظامات، بیرون دانشگاه، اسماعیل سلمانپور را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و زمانیکه وی در حین ضربات مشت و لگد این نیروها، بیهوش شد او را به روی زمین انداختند. همچنین در این حین با ضرب و شتم این نیروها عینک آرمان صداقتی دیگر عضو انجمن اسلامی دانشجویان نیز شکست که این دو دانشجو بدلیل جراحات وارده به بیمارستان مصطفی خمینی منتقل شدند.

لازم به ذکر است که این چندمین بار است که نیروهای انتظامات بدستور رئیس دانشگاه اینچنین وحشیانه به دانشجویان پلی تکنیکی حمله می کنند و هر بار که این عمل آنها مورد اعتراض جامعه دانشگاهی قرار می گیرد، مدعی می شوند که این دانشجویان هستند که به نیروهای انتظامات حمله می کنند.

امروز نیز آرمان صداقتي و اسماعيل سلمانپور قصد ورود به دانشگاه را داشتند كه با برخورد انتظامات روبرو شدند و انتظامات پس از بستن در دانشگاه، اقدام به ضرب و شتم اين دو در بيرون از دانشگاه كرد.

سيد نريمان مصطفوي، عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير با اعلام اين خبر به خبرنگار “ايلنا”، گفت: سلمانپور بر اثر ضرب و شتم به شدت مضروب و بيهوش شد. اين دو دانشجو به بيمارستان مصطفي خميني منتقل شدند.

مصطفوي مجموعه مديريت دانشگاه را به پيروي از منطق توصيه كرد و افزود: از مسوولان دانشگاه و مسوولان دولت نهم كه به دليل عدم استقلال دانشگاه گردانندگان و تصميم‌‏گيران اصلي دانشگاه هستند، مي‌‏خواهيم مشت زنگ‌‏زده آهنين و ناكارآمد را دوباره نيازمايند و اگر اصل بر رعايت قانون است، به جاي برخوردهاي قضايي و امنيتي با دانشجويان، تخلفات مديريت دانشگاه را مورد بررسي قرار دهند.

وي افزود: انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير ۵۰۰ مورد تخلف مسوولان دانشگاه را فهرست كرده است كه به‌‏زودي آن را در اختيار مقامات قضايي قرار مي‌‏دهد.

گفتنی است همزمان جمعي از دانشجويان بسيجي دانشگاه اميركبير صبح امروز در اعتراض به ضعف وزارتخانه علوم در برابر آشوب و اغتشاش در دانشگاه اميركبير، در مقابل ساختمان مركزي اين وزارتخانه در شهرك غرب تجمع كرده اند.

آنها بر اساس انتشار فيلمي خود ساخته که در آن مدعی شده است دانشجویان نیروهای انتظامات را ضرب و شتم می کنند تجمع کرده اند.

به نظر می رسد هماهنگی نیروهای بسیج و مدیریت دانشگاه در اعتراض به وزارت علوم برای انحراف افکار عمومی صورت گرفته است. نیروهای بسیجی در حالی در تلاش اند دانشجویان پلی تکنیکی را متهم جلوه دهند که این دانشجویان هر روزه با ضرب و شتم انتظامات مواجه اند.

لازم به ذکر است در هفته گذشته مدیریت دانشگاه امیرکبیر ۱۱ نفر از دانشجویان را به دانشگاه ممنوع الورود کرده است. نام دانشجویان ممنوع الورود شده به شرح زیر است: ۱- عباس حکیم زاده، ۲- مجید توکلی، ۳- ابراهیم رحمانی، ۴- علی عزیزی، ۵- آرمان صداقتی، ۶- محمداسماعیل سلمانپور، ۷- بهزاد حیدری، ۸- محمد یوسف رشیدی، ۹- پدرام رفعتی، ۱۰- احسان معزی، ۱۱- علی صابری

کمیته انضباطی دانشگاه در همین راستا در اقدامی بی سابقه اطلاعیه ای در خصوص ممنوع الورود شدن ۴ دانشجو به دانشگاه صادر کرد. اسماعيل سلمان‌پور در همین رابطه اظهار داشت: « محمديوسف رشيدي دانشجوي دانشكده‌ي كامپيوتر و پدرام رفعتي دانشجوي دانشكده‌ي مكانيك تا روز چهارشنبه به هيچ عنوان به كميته‌ي انضباطي احضار نشده‌اند و هيچگونه حكمي تاكنون براي آنها صادر نشده است.»

این عضو انجمن اسلامی پلی تکنیک در ادامه گفت: « ظهر چهارشنبه در دانشگاه اطلاعيه‌اي به اسم دبيرخانه‌ي شوراي انضباطي دانشگاه منتشر شده كه بر روي تابلوهاي اعلانات دانشكده نصب و در آن آمده است: همان‌گونه كه مستحضريد حوادث ناگوار دانشگاه موجب ناراحتي و اندوه فراوان خانواده‌ي پلي‌تكنيك گرديده و فعاليت‌هاي فرهنگي، علمي و پژوهشي نيم قرن دانشگاه لكه‌دار شده و تحت‌الشعاع برخي قانون‌شكني‌ها قرار گرفته است. اينك در پاسخ به حقوق خانواده‌ي پلي‌تكنيك و جلوگيري از آشوب و بي‌نظمي كه خصوصا از سوي شوراي دانشگاه ابراز شده است اين موضوعات در جلسات متعدد دانشگاه رسيدگي و با توجه به هشدارهاي قبلي دانشگاه مبني بر لزوم آرامش و پايبندي به قوانين و مقررات، افراد زير به عنوان عوامل اصلي ضرب و شتم و ايجاد هرج و مرج به همراه ساير عوامل به شوراي انضباطي دانشگاه احضار و با رعايت دقيق مقررات و قانون برخورد مي‌شود.»

وي افزود: « در آن اطلاعيه اسامي بنده به همراه علي عزيزي، محمديوسف رشيدي، پدرام رفعتي و احسان معزي آمده است كه هيچكدام از ما با انتظامات دانشگاه درگير نشده‌ايم.»

اين فعال دانشجويي در خصوص اطلاعيه‌ي پخش شده در دانشگاه، تصريح كرد: « در آن اطلاعيه هيچ حكم يا امضاي قانوني وجود ندارد و آقاي رشيدي و رفعتي تاكنون به كميته‌ي انضباطي احضار نشده‌اند، پس چگونه مي‌توان آنان را از دانشگاه ممنوع‌الورود كرد.پخش شدن چنين اطلاعيه‌هايي در سطح دانشگاه قانوني نيست.»

روابط عمومی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر: ضرب و شتم دانشجویان محکوم است

روابط عمومی انجمن اسلامی در خصوص ضرب و شتم اعضای این انجمن توسط نیروهای انتظامات اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد:

امروز بار دیگر شاهد صحنه تاسف برانگیز دیگری از ضرب و شتم دانشجویان دانشگاه امیرکبیر بودیم که نتیجه ضعف شدید مدیریت دکتر رهایی در این دانشگاه است. نیروهای انتظامات دانشگاه امروز برای چندمین بار طی دو هفته گذشته به دستور حراست دو عضو انجمن اسلامی دانشجویان را به شدیدترین و ددمنشانه ترین شکل ممکن مورد ضرب و جرح قرار دادند. این واقعه نه داخل دانشگاه که این بار بیرون از دانشگاه و در خیابان رخ داده است. دکتر رهایی، برای پیشبرد مقاصد خود که در مقابل خواست و نظر قاطبه دانشجویان دانشگاه امیرکبیر است، نه تنها نیروهای خدوم انتظامات که می بایستی حافظ اموال و امنیت دانشگاه باشند به گارد ویژه ریاست و دانشگاه را به پادگان بدل نموده که امنیت جانی دانشجویان را در خیابان نیز از ایشان سلب نموده است.

همین خیابانی که امروز به خون دو دانشجوی مظلوم پلی تکنیک رنگین شد، مدیریت ضد دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در هفته های گذشته آن را به محل پذیرایی از غوغازیان و هوچی گرانی تبدیل کرده بود که با زور جوجه کباب و به ضرب شربت و شیرینی در آن تجمع کرده و بی شرمانه درخواست اخراج دانشجویان را از دانشگاه مطرح می نمودند. تا شاید بهانه ای مناسب برای برخوردهای سنگین مدیریت دانشگاه با دانشجویان فراهم آید.

اینجا چگونه سرزمینی است که نخبگان آن مدام در حال ضرب و شتم و بازداشت و حبس و زجرند؟ آیا این است دانشگاهی که قرار بود مبدا تحولات باشد؟ آیا تربیت نخبگان قرار است با ممنوع الورود کردن ایشان به دانشگاه و ضرب و شتم ایشان در خیابان با مشت و لگد و زنجیر انجام شود؟ به راستی که باید بر حال و روز این ملک و مملکت گریست که با نخبگان و فرهیختگان خود چنین می کند.

طی دو هفته گذشته، ۱۰ حکم محرومیت از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه صادر شده است، نزدیک به ۲۰ دانشجو به دانشگاه ممنوع الورود شده اند و ۵ نفر از دانشجویان به درخواست و همکاری حراست دانشگاه در بند نیروهای امنیتی در آمده اند. پلی تکنیک امروز مظلومانه تحت فشار و انتقام دولت احمدی نژاد و مدیریت انتصابی وی قرار دارد. اما دانشجویان آزاده دانشگاه امیرکبیر سکوت را بیش از جایز نمی دانند، چرا که فریاد کردن بر علیه ظلم و ستم وظیفه اخلاقی و دینی هر انسان آزاده ای است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر ضمن محکوم نمودن ضرب و شتم دانشجویان این دانشگاه توسط نیروهای انتظامات، اعتراض شدید خود را به مدیریت پادگانی دکتر رهایی اعلام می نماید.

روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجویان
دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پل تکنیک تهران)
۲۹ / ۲ / ۱۳۸۶

esi1.jpg

esi2.jpg

esi4.jpg

esi5.jpg

37.JPG

521.JPG

50.JPG

No comments: