دانشجويان قبل از اسكان در خوابگاه‌ها بايد از نظر فكري و فرهنگي گروه‌بندي شوند!

يك عضو هيات علمي دانشگاه تربيت معلم گفت: اگر دانشجويان قبل از اسكان در خوابگاه‌ها توسط كارشناسان مربوطه گروه سنجي شوند تضاد فكري و فرهنگي كمتري در خوابگاه‌هاي دانشجويي بوجود مي‌آيد.

دكتر قرائي مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: خوابگاه ايده آل خوابگاهي است كه از نظر امكانات رفاهي و نظارت و كنترل ورود و خروج به خوابگاه‌ها و همچنين امكانات علمي در حد قابل قبولي باشد.

وي افزود: در يك خوابگاه ايده آل قطعا امكانات كامپيوتري و سايت و همچنين اتاقي براي ارائه فيلم‌هاي علمي بايد وجود داشته باشد و اگر ما يك دهم امكانات لازم و رفاهي را در خوابگاه‌ها فراهم كنيم چند برابر هزينه در پيشرفت علمي دانشجويان سود مي‌دهد.

قرائي مقدم گفت: خوابگاه مناسب بيشترين تاثير را در موفقيت تحصيلي و ادامه تحصيل و همچنين بالا بردن كيفيت تحصيلي دانشجويان دارد و تبعا خوابگاه نامناسب افت تحصيلي دانشجويان را به دنبال دارد.

وي در پايان گفت: اگر قبل از اينكه دانشجويان را در يك اتاق اسكان دهيم خصوصيات روحي، رواني و فرهنگي دانشجو شناخته شود و با توجه به تشابه آنها به دانشجويان اتاق داده شود قطعا با مشكلات كمتري در خوابگاه‌هاي دانشجويي روبرو هستيم. گرچه اين طرح نواقصي مثل عدم امكان آشنايي دانشجويان با ديگر فرهنگ‌ها دارد.

No comments: